کد خبر: ۱۲۹۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 01
بر اساس یک پژوهش تازه، افسردگی و اضطراب عوارض جانبی شایعی برای بسیاری از بازماندگان از سرطان هستند
شفا آنلاین: محققان داده‌های به دست آمده از سه سال نظرسنجی سلامت ملی آمریکا را که نمایانگر عادات سلامت آمریکاییان است، مورد مطالعه قرار دادند. آن‌ها با بررسی وضعیت حدود ۳۰۰۰ بازمانده سرطان و مقایسه آن‌ها با گروه افراد غیر بیمار پی بردند که میزان بروز افسردگی، اضطراب و مصرف داروهای ضد افسردگی در میان بازماندگان سرطان به مراتب بیشتر است.

به گزارش شفا آنلاین: در مجموع ۱۹ درصد از این افراد بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ داروی ضدافسردگی مصرف کرده بودند؛ در حالیکه این میزان در افراد غیر بیمار، ۱۰ درصد بود. با استفاده از این اطلاعات، پژوهشگران تخمین زدند که 5/2 میلیون بازمانده در سراسر آمریکا، در طول این سال‌ها از ضد‌ افسردگی‌ها استفاده کرده بودند.

       دکتر نیکی هاوکینز، متخصص علوم رفتاری، در این باره می‌گوید: «در مجموع این یافته‌ها بسیار حائز اهمیت هستند؛ زیرا ما مسیر طولانی‌ای برای درمان دارویی سرطان پیموده‌ایم. اما این داده‌ها به ما می‌گوید که ممکن است سرطان، به عوارض جدی روانشناختی و احساسی برای سال‌های زیادی بیانجامد؛ حتی بعد از آنکه روند درمان کامل می‌شود. در بین بازماندگان سرطان، عوامل دیگری نیز وجود دارند که استفاده از ضدافسردگی‌ها را افزایش می‌دهند؛ به‌طوری‌که بروز علائم افسردگی و اضطراب در میانسالان، زنان و سفیدپوستان بیشتر است. مجرد بودن، احتمال استفاده از ضد افسردگی‌ها برای اضطراب را بالا می‌برد؛ در حالی که ابتلا به 3 یا بیشتر بیماری مزمن، شانس مصرف آنها برای افسردگی را افزایش می‌دهد. با این وجود اغلب برای مقابله با هر دو این عوارض به طور همزمان به دارو‌ها متکی بودند. طبق نتایج به دست آمده، یک سوم بازماندگان سرطان بعد از درمان سرطان با مشکلات مربوط به سلامت روان به پزشک مراجعه می‌کنند.سپید
منبع: MedicalDaily

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: