کد خبر: ۱۲۹۱۰۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - 2016November 01
به جز کلوزاپین، در حال حاضر شاهدی مبنی بر تفاوت چشمگیر بین تاثیر هیچ‌کدام از داروهای مرسوم و غیرمرسوم وجود ندارد.
شفا آنلاین: نمی‌توان از قبل گفت که یکی از داروهای ضدجنون برای شما بیش از بقیه اثربخش است.

    به گزارش شفا آنلاین: در عمل شما باید یکی از این داروها را امتحان کرده در صورت عدم تاثیر یا اثرات جانبی مشکل‌ساز، با نظر پزشک آن را تغییر دهید.

        بطور کلی مشاهده شده افراد اثرات جانبی داروهای غیرمرسوم را راحت‌تر از اثرات جانبی داروهای مرسوم تحمل می‌کنند، به همین دلیل درمان بهتر است با داروهای غیرمرسوم شروع شود.

        بنظر می‌رسد کلوزاپین بهتر از بقیه داروها برای برخی از افراد جواب می‌دهد. با این وجود به دلیل احتمال وجود عوارض جدی آن معمولا فقط در صورت جواب ندادن انواع دیگر درمان‌ها باید تجویز شود. در صورتی که شما از دو نوع داروی ضدجنون (شامل یک نوع غیرمرسوم) برای 6 تا 8 هفته استفاده کردید بدون آنکه بهبودی حاصل شود، استفاده از کلوزاپین می‌تواند بررسی شود.

        ما می‌دانیم که روان‌درمانی شناختی برای افرادی که از دارو استفاده می‌کنند موثر است، اما مشخص نیست در صورتی که فرد از دارو استفاده نمی‌کند تا چه اندازه تاثیر دارد.

تحقیقات برای فهمیدن اینکه آیا اسکیزوفرنی را فقط با روان‌درمانی شناختی می‌توان درمان کرد یا خیر ادامه دارد.
در صورتی که شما از درمان خود ناراضی هستید می‌توانید به یک روانپزشک دیگر مراجعه کنید.

زندگی اجتماعی
       شما ممکن است نتوانید کار کنید یا قادر به برگشت به کار خود نباشید. با این وجود بهتر است بیرون رفته و کاری را هر روز انجام دهید. اکثر افراد به صورت منظم به یک بیمارستان، مرکز درمانی یا یک مرکز سلامت روحی مراجعه می‌کنند. این مراکز می‌توانند فعالیت‌های وسیعی را به شما پیشنهاد بدهند؛ مانند کارهای خلاقانه (نقاشی و شعر) آموزش یا کمک برای بازگشت به کار. شما می‌توانید دوباره فعال شوید و زمان‌هایی را با افراد دیگر سپری کنید.

پروژه‌های کاری
       با این روش آموزش‌های لازم برای گسترش توانایی‌های شما ارائه می‌شود. آنها می‌توانند با تماس با کارفرمایان محلی شما را برای بازگشت به کار حمایت کنند.

       چنانچه بیماری شما طولانی شود ممکن است به خدمات تخصصی توان بخشی نیاز داشته باشید.

محل‌های مسکونی تحت حمایت
منظور محیط‌هایی است که شخصی در آن محل برای کمک به مشکلات روزانه‌تان وجود دارد.
روانپزشک وظیفه دارد که درمان دارویی شما را تحت نظر داشته و همچنین وظیفه مراقبت کلی به عهده اوست.سپید
منبع: گروه آموزش کالج سلطنتی روانپزشکی بریتانیا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: