کد خبر: ۱۲۹۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 30
سکته مغزی و بیماری ام.اس عوامل تهدید کننده مغز است.
شفا آنلاین>سلامت>دبیر کارگاه سلولی گفت: سکته مغزی و بیماری ام.اس عوامل تهدید کننده مغز است.

به گزارش شفا آنلاین،شهبازی استادیار علوم اعصاب دانشکده فناوری های نوین پزشکی ایران و دبیر کارگاه سکته مغزی TLA که صبح امروز در مرکز همایشهای رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد با اشاره به موضوعات این همایش گفت: این کارگاه سه روزه ویژه دانشجویان مقطع دکتری و اساتید در زمینه آسیب های ضربات مغزی است. 

وی بیان کرد: آسیب های تراماتیک مفز(سکته مغزی، ضربات مغزی)، قطع نخاع و آسیب های نخاع و بیماری های مزمن تحلیل برنده مغز مانند M.S یا ALS از موضوعات این کارگاه است.

دبیر کارگاه سکته مغزی TLA درباره اهداف برگزاری این کارگاه ها اظهار داشت: آموزش به دانشجویان و اساتید محقق در این زمینه، آشنایی با تکنیک و بر طرف کردن نواقص در هنگام برخورد با مشکلات و آگاهی از پیشرفت علمی سایر دانشگاه ها از اهداف مهم این کارگاه است.

شهبازی با بیان اینکه این کارگاه به صورت تئوری و عملی است، اذعان داشت: در این کارگاه هیدرات کردن مدل بیماری در حیوانات آزمایش می شود.

این استادیار دانشگاه ادامه داد: بعد از آزمایش در زمینه مدل حیوانی، نتیجه اش به مدل و مطالعات انسانی می رسد.

وی اظهار داشت: در این مرحله تکنیک های پیشرفته ای که استفاده می شود برای ایجاد خود بیماری مدرن و روش های مطالعه و بررسی کردنشان قرار است به صورت توری و عملی صورت گیرد.

شهبازی در پایان بیان کرد: این کارگاه ها برای شناخت بیشتر نواقص در زمینه های آسیب های مغزی و استفاده از تجربیات پرفسور بایر و دیگر همکاران است.

گفتنی است؛ کارگاه سه روزه سلولی از ۹ الی 11 آبان در مرکز تحقیقات سلولی سلولی و مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با همکاری اساتید دانشگاه آخن آلمان برگزار می شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: