کد خبر: ۱۲۹۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 30
قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه اگر رسانه‌های معاند و بیگانه و دشمن علیه ما چیزی بگویند، اباعی نیست، افزود: من احساس می‌کنم در برخی موارد دیگر نیازی به رسانه‌های بیگانه نیست.
شفاآنلاین>سلامت>وزیر بهداشت با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه در حال گسترش بی‌اخلاقی در جامعه هستند، گفت: احساس من این است که در برخی از موارد نیاز به رسانه‌های بیگانه نیست و برخی خودی‌ها نیز همان مطالب را می‌گویند.

به گزارش شفاآنلاین،سید حسن قاضی زاده هاشمی صبح امروز با حضور در مجمع خیرین سلامت کشور با دبیر کل، معاونان و هیات مدیره مجمع خیرین سلامت کشور دیدارکرد.

وزیر بهداشت در این دیدار با تجلیل از اقدامات خیرین در حوزه بهداشت و درمان اظهار داشت: مسائل اخلاقی و حواشی مربوط  در برهه کنونی یکی ازبیماری‌های موجود در جامعه است و به نظر من مهمترین خطر و آسیب برای انقلاب چیزی غیر از مسائل اخلاقی نیست.

وی افزود: سلاح در اختیار امام خمینی (ره) سلاح اخلاق بود و امام خمینی(ره) چیزی دیگری نداشت و دلیل علاقه و گرایش مردم به بنیانگذار انقلاب اسلامی به خاطر اخلاق و عرفان و صداقت امام خمینی(ره) بود.

وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز مشکل ما همین مسائلی هست که همه می بینیم و از دیدن این مسائل رنج می‌بریم، بیان کرد: تبلیغ دین خدا بدون داشتن اخلاق ممکن نیست و بدون اخلاق کار پیشرفت نمی‌کند.

وی بیان اینکه بدون تعارف عرض می‌کنم که برکت نداشتن کارها به واسطه این است که جنبه‌های اخلاقی در آن کمرنگ شده است، عنوان کرد: متاسفانه دروغ، تهمت، غیبت و افشاگری که جزو دین نیست روز به روز در حال افزایش بوده و این موارد در بین افرادی که دین دار ولی سطحی‌نگر هستند متاسفانه ظهور و بروز بیشتری دارد و برخی از این افراد جوان هستند و ریشه‌هایی که بدان اشاره کردیم در آنها شکل نگرفته است.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه اگر رسانه‌های معاند و بیگانه و دشمن علیه ما چیزی بگویند، اباعی نیست، افزود: من احساس می‌کنم در برخی موارد دیگر نیازی به رسانه‌های بیگانه نیست.

وزیر بهداشت با بیان اینکه رسانه‌های بیگانه نیز در حال حاضر در حال رواج بی اخلاقی و گسترش بی اخلاقی در جامعه هستند، عنوان کرد: احساس من این است که در برخی از موارد نیاز به رسانه‌های بیگانه نیست و برخی خودی‌ها نیز همان مطالب را می‌گویند.

وی با اشاره به اینکه هر روز به اسم افشاگری و به اسم اینکه هر روز خبر جدیدی داشته باشند یکی را محکوم و یکی را حاکم می‌کنند، تاکید کرد: در این شرایط انجام کار خیر بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

وزیر بهداشت با اشاره به انجام اقدامات خیر توسط مجمع خیرین سلامت در سال جاری، ادامه داد: مهمترین وجه اقدامات خیرین سلامت به جز ارتقای شاهص های بهداشتی وجه اجتماعی و مهربان کردن مردم با هم و تقویت حس نوع دوستی و عملی کردن دستورات دینی است.

قاضی زاده با بیان اینکه وزارت بهداشت افتخار می کند که مسئولیت مراقبت از مردم را در امر سلامتی بر عهده دارد، گفت: کار های خوبی در این مدت انجام شد که طرح تحول سلامت با همه زحمتی که برای همکاران در کشور فراهم کرده ولی بالاخره جهت گیری ان کمک به محرومین و اقشار آسیب ذیر جامعه بوده است.

وزیر بهداشت بابیان اینکه حدود 10 روز پیش خدت مقام معظم رهبری رسیدیم ایشان با ابراز نگرانی کردند که عدم وجود منابع پایدار سبب آسیب رساندن در دراز مدت بشود و این موضوع از قبل از شروع طرح توجه داشتیم.

قاضی زاده با بیان اینکه امیدواریم در مورد طرح تحول سلامت حاشیه سازی صورت نگیرد که این موضوع کار خوبی نیست، تصریح کرد: مسئله سلامت نباید سیاسی شود و موضوع سلامت موضوعی نیست که سیاسی و شوخی بردار باشد و مردم هر رنجی را تحمل می کنند اما در مورد بیماری فرزندان خود تاب و تحمل خود را از دست می دهند و عوارض بدی را دامن گیر کشور می کند.

وزیر بهداشت با بیان اینکه سرمایه گذاری برای سلامت توسط دولت‌ها و مجالس کارخیلی مهمی صورت نگرفته است، تاکید کرد: اگر بخواهیم که اقدامات انجام شده را با سیاست های مقام معظم رهبری مقایسه کنیم هنوز خیلی با آن  فاصله داریم و باید به متوسط  gdp منطقه برسیم.

قاضی زاده هاشمی بابیان اینکه رتبه 153 دنیا در مورد پولی که برای سلامت مردم هزینه می شود متعلق به ایران است،ادامه داد: برخی آدرس غلط می دهند و می خواهند طرح تحول سلامت را کم ارزش و یا بی ارزش کنند و اعلام می کنند که این پول به پزشکان داده شده است.

وی با بیان اینکه افراد خیر زیادی در جامعه پزشکی بدون هیچ گونه نشانی در حال انجام کار هستند، تاکید کرد: از طرح تحول سلامت بر اساس آمار 19 درصد برای دستمزد پزشکان، پرستاران و کادر درمانی و آزمایشگاه هزینه می شود و برای اولین بار سبب شد که بیمارستانهای بالای 100 تختخوابی از ورشکستگی نجات پیدا کنند.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه تراز بیمارستانها همیشه منفی بوده و این طرح سبب مثبت شدن تراز بیمارستانها شده است، تاکید کرد: بیمه ها 10 هزار میلیارد تومان به بیمارستانها بدهکار هستند و یک سال است که برخی از مراکز پول دریافت نکرده اند و بسیاری از افرادی که به ما دارو و تجهیزات پزشکی فروخته اند به خاک سیاه نشسته اند چون بیمه ها به تعهدات خود عمل نکرده اند.

وزیر بهداشت با اشاره به آسیب های عدم اجرای تعهدات توسط بیمه ها و ایجاد مشکلات متعدد ، گفت: بنکداری که کل سرمایه اش چند صد میلون تومان بوده  حدود 5 الی 6 میلیارد تومان از یک بیمارستان طلب کاراست و چون نتوانسته بدهی های خود را پرداخت کند به زندان افتاده و برای وی پرونده قضایی تشکیل شده است.

قاضی زاده هاشمی با اشاره به هجمه ها به جامعه پزشکی افزود: من اانگشت به دهان مانده‌ام که ما با سرمایه اجتماعی خود که پزشکان یکی از نمونه‌های ان هستند چه کاری انجام می‌دهیم.

وی با بیان اینکه از این 10 هزار میلیارد تومان بخشی متعلق به پزشکان است، گفت: پروژه‌های عمرانی کشور در صورت نرسیدن بودجه تعطیل می شود ولی درب بیمارستان را نمی شود بست و خدمات ارائه نداد.

قاضی زاده هاشمی بابیان اینکه بدهکاران ما از همه طلب کار تر هستند و دائما آدرس غلط می دهند ، عنوان کرد: طرح تحول سلامت طرحی است که متعلق به نظام بوده و تنها طرحی که همه ائمه جمعه و مسئولان از این طرح رضایت داشته و سبب کاهش مراجعات مردمی شده است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه حیف است که چنین طرحی تخریب شود، افزود: مقام معظم رهبری نیز از این طرح حمایت کرده و لازم است که همه از این طرح حمایت نمایند.

وی  با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم بخشی از تعهدات مشترکی که با مجمع خیرین سلامت در غالب 6 هزار پروژه و در مساحت دو میلیون مترمربع است را به سرانجام برسانیم ، گفت:  امیدواریم که این طرح ها در زمان مقرر به نتیجه برسد و مقدمه ای برای دیگر پروژه ها باشد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه لازم است که فرهنگ خیر تقویت شود، گفت: این موضوع سبب نشردین و احکام الهی می‌شود.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: