کد خبر: ۱۲۸۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 31
مطالعات نشان داده‌اند که مصرف رژیم غذایی غنی از سیلیسیوم، کلسیم و آهن، ریزش مو را کاهش می‌دهد.
شفا آنلاین:سبزیجات برگی سبز به‌خصوص سبزیجات دریایی، منابع غنی از مواد معدنی هستند و جو می‌تواند سیلیسیوم مورد نیاز را تامین کند.

    به گزارش شفا آنلاین:  یک رژیم غذایی پرچرب و رژیمی که عمدتا از گوشت تهیه شده است با افزایش سطح تستوسترون در خون باعث افزایش ریزش مو می‌شود. کم‌خونی، یکی از علل اصلی ریزش مو است که برای رفع آن، مصرف مواد غذایی غنی از آهن مانند جگر، گوشت، غلات کامل، سبزیجات برگی سبز تیره، تخم‌مرغ، خرما و کشمش توصیه می‌شود.

       مو به‌طور عمده از پروتئین تشکیل شده است و به منظور داشتن رشد خوب موها، پیروی از یک رژیم غنی از پروتئین توصیه می‌شود. عنصر دیگری که در ریزش مو تاثیر عمده‌ای دارد، سیلیسیوم است. ویتامینC ، باعث افزایش جذب آهن شده و از آن طریق بر ریزش مو تاثیر می‌گذارد. همچنین، ریزش مو هنگامی روی می‌دهد که رژیم غذایی مصرفی از نظر داشتن ویتامین‌های گروهB فقیر باشد و در میان این گروه ویتامین B6، بیوتین، اینوزیتول و اسید فولیک و از میان مواد معدنی منیزیم، گوگرد و روی از اهمیت فراوانی برخوردارند. مصرف اسیدهای چرب ضروری، کیفیت بافت مو را بهبود می‌دهد و از خشک شدن مو جلوگیری می‌کند. بیوتین یکی از عناصر مهم برای سلامت مو بوده و مصرف آن برای سلامت مو و پوست ضروری است. مصرف ویتامین E موجب افزایش اکسیژن‌گیری می‌شود که در نتیجه باعث بهبود گردش خونرسانی پیاز مو می‌شود. مصرف روی از طریق افزایش فعالیت سیستم ایمنی، رشد مو را تحریک می‌کند. در آخر دو اسید آمینه لسیتین و متیونین، باعث افزایش کیفیت بافت و رشد مو شده و از ریزش مو جلوگیری می‌کنند.سپید
منبع: PRNewswire
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: