به گزارش شفا آنلاین،وی افزود: این مبلغ با اولویت مناطق محروم و مرزی کشور که رقم 3 میلیارد دلار به همراه 4 میلیارد دلاری که در گذشته برای نوسازی مدارس فرسوده مصوب شده بود، میتواند مشکل کشور در این رابطه را حل کند.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: هم اکنون 120 هزار مدارس درس در کشور نیازمند تخریب و بازسازی هستند که با این اعتبار میتوان آنها را نوسازی کرد. همچنین کمیسیون تلفیق مصوبهای داشت مبنی بر این که اگر حادثهای رخ داد دولت یک درصد از هزینه بانکها و شرکتهای دولتی را کاهش داده و به صورت ضروری به بحث تخریب و بازسازی کلاسهای درس فرسوده بپردازد.
برخی مدارس روستایی کشور قدمتبالایی دارند و هر لحظه احتمال فرو ریختن ساختمان مدرسه وجود دارد. طبق اعلام مسئولان آموزش و پرورش یک سوم مدارس کشور تخریبی هستند و بیشترین مدارس تخریبی در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. به گونهای که حدود 18 هزار کلاس درس در این استان وجود دارد که 6 هزار کلاس تخریبی است. همچنین پیش از این محمد مهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص معضل مدارس فرسوده در کشور گفته بود در کل کشور حدود 120 هزار کلاس درس نیاز به تعمیر، بازسازی و تخریب دارد که این کلاسها با کوچکترین حادثهای بر سر دانشآموزان آوار خواخند شد.