کد خبر: ۱۲۸۶۹۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 28
طبق مطالعات، افراد مسنی که دارای مشکلات حافظه و تفکر هستند می توانند تا حدودی از ورزش بهره ببرند.

شفا آنلاین:  محققان کانادایی دریافتند افرادی که ورزش کرده بودند شاهد بهبود نسبی در تست مهارت های فکری و حافظه در مقایسه با افرادی بودند که ورزش نکرده بودند.

به گزارش شفا آنلاین :رسا لیو آمبروس، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا، در این باره می گوید: «ما دریافتیم سه بار در هفته ورزش هوازی نسبتا شدید نظیر پیاده روی سریع به شکل قابل توجهی موجب بهبود عملکرد شناختی در افراد مسنی می شود که به دلیل بیماری تاثیرگذار بر عروق خونی کوچک مغز، مبتلا به اختلال عملکرد شناختی شده بودند.»

به گفته لیو آمبروس، افراد حاضر در مطالعه دارای زوال فکری ناشی از باریک شدن عروق خونی در مغز بودند که دومین علت شایع دمانس یا زوال عقل بعد از بیماری آلزایمر است.

به گفته محققان، اگرچه بهبود در عملکرد فکری نسبتا کم بود، اما مشابه با تاثیر داروهای آزمایشی برای افراد دارای مشکل مشابه بود.

در این مطالعه، تیم تحقیق ۷۰ فرد با میانگین سنی ۷۴ سال را که دارای مشکلات اندک فکری و حافظه ای بودند تحت مطالعه قرار دادند.

نیمی از شرکت کنندگان در کلاس های ورزش یک ساعته یک بار در هفته و به مدت ۶ ماه شرکت کردند. نیم دیگر، اطلاعاتی مربوط به زوال فکر و رژیم غذایی دریافت کردند اما هیچ اطلاعاتی در مورد فعالیت فیزیکی به آنها داده نشد.

شرکت کنندگان در ابتدا و انتهای مطالعه و همچنین شش ماه بعد مورد آزمایش قرار گرفتند. تست ها ارزیابی کننده مهارت های فکری، مهارت های عملیات اجرایی نظیر برنامه ریزی و سازماندهی، و نحوه رویارویی با فعالیت های روزمره بود.

محققان دریافتند قابلیت شناختی و فکری افرادی که ورزش کرده بودند در پایان تست کمی بهتر بود. اما بعد از گذشت شش ماه از پایان مطالعه، هیچ تفاوتی بین افراد گروه ورزش و افرادی که ورزش نکرده بودند وجود نداشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: