کد خبر: ۱۲۸۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 27
آمار کشور ما در خصوص مبتلایان به سرطان نسبت به آمار جهانی پایین است؛ در کشور ما سالانه از هر صدهزار نفر 5 نفر به سرطان پروستات و سینه مبتلا می‌شوند اما این آمار در جهان به 13 نفر می‌رسد.

شفا آنلاین: قائم‌مقام مرکز تحقیقات خون و سرطان گفت: در صورتی که سرطان در مراحل اولیه تشخیص داده شود امکان بهبودی بیمار بسیار بالا می‌رود.

به گزارش شفا آنلاین،‌ محمد جهانی قائم مقام مرکز تحقیقات خون، سرطان و پیوند مغز و استخوان در پانزدهمین کنگره انجمن مدیکانل آنکولوژی و هماتولوژی ایران و کنفرانس سالانه پرستاری ایران گفت: این کنگره هر ساله برگزار می‌شود و متخصصین خون و سرطان بالغین (مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی) که حدود 270 -280 نفر در سراسر کشور هستند، جمع می‌شوند و درخصوص موضوعات کنگره به تبادل‌نظر می‌پردازند.

جهانی افزود: امسال شایع‌ترین سرطان‌های کشور به عنوان موضوعات کنگره انتخاب شده‌اند و متخصصین راجع به شایع‌ترین سرطان‌ها بحث و تبادل‌نظر می‌کنند.

وی افزود: گزاف نیست اگر بگویم در این رشته لحظه به لحظه دستاورد جدید کشف می‌شود و رو به بهبودی می‌رود.

قائم‌مقام مرکز تحقیقات خون و سرطان درخصوص درمان سرطان‌های شایع گفت: باید در کشور به صورت جدی برای فرهنگ‌سازی اقدام شود مثلا دولت می‌تواند از تمام تابلوها و بیلبوردهای سطح شهر و بزرگراه‌ها برای آگاه‌سازی مردم در مورد سرطان استفاده کند.

وی افزود: سیگار یکی از مواردی است که نیاز است به صورت جدی خطرات و اثرات مرگبار آن به آحاد جامعه گوشزد شود.

جهانی گفت: سرطان سینه یکی از سرطان‌های شایع در آمریکا بود که با فرهنگ‌سازی این مساله که زنان بالای 40 سال هر ساله برای ماموگرافی اقدام کنند توانستند در درمان بیماری در مراحل ابتدایی آن موفق باشند. اما در کشور ما مشاهده می‌کنیم بیمار با سینه‌ای پر از تومور، زخم و عفونت شدید مراجعه می‌کند که در این مرحله امکان بهبود آن بسیار پایین است.

فوق‌ تخصص مدیکال آنکولوژی و هماتولوژی گفت: باید در کشور ما این فرهنگ ایجاد شود که زنان بالای 40 سال هر ساله برای ماموگرافی اقدام کنند همچنین مردان بالای 50 سال نیز هر ساله آزمایش PSA دهند. کشف سرطان در مراحل ابتدایی آن در درمان آن بسیار کمک می‌کند و این امر جز با آگاهی بخشی به جامعه امکان‌پذیر نیست.

وی گفت: آمار کشور ما در خصوص مبتلایان به سرطان نسبت به آمار جهانی پایین است؛ در کشور ما سالانه از هر صدهزار نفر 5 نفر به سرطان پروستات و سینه مبتلا می‌شوند اما این آمار در جهان به 13 نفر می‌رسد.

قائم‌مقام مرکز تحقیقات خون و سرطان در پایان درخصوص بحث درمان سرطان گفت: در کشور ما  فوق تخصص خون و سرطان بالغین و متخصصین رادیوتراپی و اشعه درمانی در بحث درمان سرطان فعالیت دارند که می‌توان گفت: فوق تخصص خون و سرطان به دلیل آشنایی و شناخت بیشتر با اندام‌های داخلی بدن بهتر می‌تواند تشخیص دهد که اثربخشی داروی تجویزی تا چه میزان است و احتمال خطای آن نیز پایین‌تر است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: