کد خبر: ۱۲۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 26
هاشمی با اشاره به تجربه ایران در زمینه تولید داروها و تجهیزات پزشکی، افزود: ایران آمادگی کامل دارد تا تجربه خود را به کشور دوست الجزایر منتقل کند.
شفا آنلاین: دکتر حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران که به دعوت عبدالمالک بوضیاف همتای الجزایری خود به الجزیره رفته است گفت: ایران آمادگی دارد تا تجربه بهداشتی و دارویی خود را در اختیار الجزایر قرار دهد.

به گزارش شفا آنلاین، وزیر بهداشت کشورمان با بیان این که روابط دوجانبه ایران و الجزایر سابقه طولانی دارد،تاکید کرد: دیدار از الجزایر با هدف همکاری در زمینه های بهداشتی، صنعت داروسازی و تبادل تجارب بهداشتی صورت گرفته است.

هاشمی با اشاره به تجربه ایران در زمینه تولید داروها و تجهیزات پزشکی، افزود: ایران آمادگی کامل دارد تا تجربه خود را به کشور دوست الجزایر منتقل کند.
هاشمی با بیان این که ایران در زمینه پزشکی به ویژه در پیوند اعضای کبد و پانکراس و پزشکی هسته ای تجربه های زیادی دارد، افزود:‌ تهران آمادگی دارد تا به درخواست الجزیره در چارچوب قوانین بین المللی پاسخ مثبت دهد.
هاشمی در ادامه از سفر قریب الوقوع همتای الجزایری خود به تهران خبر داد و افزود:‌ سفر آقای بوضیاف به تهران می تواند به الجزایر کمک کند تا وی و همکارانش از نزدیک با سطح دانش پزشکی ایران آشنا شوند.
عبدالمالک بوضیاف وزیر بهداشت الجزایر نیز گفت: ما از تجربه ایران در زمینه پزشکی، بهداشت و صنایع داروسازی مطلع هستیم و کاملا طبیعی است که به این امر اهتمام ورزیم و درصدد بهره مندی از توان ایران در این زمینه باشیم.
بوضیاف افزود: دیدار وزیر بهداشت ایران از الجزایر فرصت مناسبی را ایجاد کرده است تا از نزدیک بتوانیم از دانش، توان و تجربه ایران در زمینه پزشکی استفاده کنیم.
رضا عامری سفیر جمهوری اسلامی ایران در الجزیره نیز در این باره گفت: ایران پیش از انقلاب اسلامی، 97 درصد از نیازهای دارویی و صنایع پزشکی خود را از خارج وارد می کرد، اما تحریم ها سبب شد تا ایران به خود متکی شود، به گونه ای که اکنون 95 درصد از نیازهای دارویی و پزشکی خود را تامین کرده و حتی محصولات دارویی خود را به کشورهای دیگر نیز صادر می کند.
عامری تاکید کرد: ایران آمادگی کامل دارد تا تجربه خود در زمینه بهداشت را در اختیار الجزایر قرار دهد.
دکتر هاشمی به دعوت عبدالمالک بوضیاف همتای الجزایری خود در سفری دو روزه به این کشور سفر است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: