کد خبر: ۱۲۸۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 26
مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو گفت: 97 درصد داروهای مورد نیاز بیماران کشور ازطریق کارخانه های داروسازی داخلی تهیه و تولید می شود.
شفا آنلاین:حسین رستگار روز چهارشنبه در دوازدهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاه های کنترل غذا و داروی کشور در گرگان اظهار کرد: یکی از برنامه های جدی وزارت بهداشت، تمرکز برای افزایش کیفیت داروهای تولید داخل است که رسیدن به این هدف بزرگ، نیاز به همراهی و همکاری همه بخش ها و ارگان ها دارد.

به گزارش شفا آنلاین،وی بیان کرد: کارخانه های تولید داروی کشور با بهره گیری از توان بالای تجهیزاتی و کارشناسان توانمند، قابلیت دستیابی به این هدف را دارند و می توانند دغدغه های جامعه در این بخش را برطرف کنند.
مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و دارو افزود: یکی از اهداف مهم سازمان، تهیه و توزیع دارو، غذا و تجهیزات سالم به مردم است، اما در این میان برخی رفتارهای نادرست مانند قاچاق، آسیب جدی به این آرمان وارد می کند.
رستگار ادامه داد: به عنوان نمونه بیش از 50 درصد لوازم آرایشی بهداشتی از طریق قاچاق وارد کشور می شود و به همین دلیل نظارتی بر کیفیت این محصولات وجود ندارد.
وی ادامه داد: عوارض این گونه لوازم برخلاف عوارض داروها، بلند مدت است و در طول زمان بروز می کند و به همین دلیل مصرف کنندگان، اراده ای برای ترک مصرف این کالاهای قاچاق ندارند.
مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سازمان غذا و داروی کشور همچنین بر لزوم فرهنگ سازی برای تغییر فرهنگ تغذیه ای مردم تاکید کرد و گفت: مصرف بی رویه غذا، عوارض جدی بر جسم و روح مردم ایجاد کرده و در درازمدت می تواند منشا بروز بیماری های فراوان باشد.
وی در ادامه بر سرمایه گذاری برای بسته بندی کالاهای تولیدی کشور تاکید کرد و اظهار داشت: برخی از محصولات ایران به دلیل نبود برنامه ریزی درست برای بسته بندی های مناسب، به صورت فله ای به بازرگانان کشورهای دیگر فروخته و با انجام فرآوری و بسته بندی های جدید با نام این کشورها به خریداران عرضه می شود.
وی اظهار کرد: وجود این نقیصه بزرگ، کشور را از حجم فراوان درآمدهای صادراتی محروم می کند که لازم است برنامه ریزی جدی برای جبران این خسارت ها انجام شود.
دوازدهمین گردهمایی مدیران آزمایشگاه های کنترل غذا و داروی کشور به مدت 2 روز در گرگان مرکز استان گلستان ادامه دارد.

برچسب ها: دارو ، کارخانه ، کشور
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: