کد خبر: ۱۲۸۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 25
جراحی لاپراسکوپی درصد موفقیت درمان را خیلی بالا می برد.
شفا آنلاین: جراح زنان و زایمان و فوق تخصص جراحی سرطان ازدانشگاه آکسفورد انگلیس گفت:استفاده ازروش لاپاراسکوپی برای درمان سرطان رحم که در مراحل اولیه باشد تا 95 درصد با موفقیت همراه خواهد بود.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر هومن سلیمانی مجد روز سه شنبه درحاشیه سومین کنگره آندمتریوز و جراحی های کم تهاجمی زنان افزود: با تشخیص به موقع این سرطان، احتمال بهبودی بسیار بالا است.در صورت تشخیص دیرهنگام، احتمال موفقیت در درمان این سرطان تا 40 درصد کاهش خواهد یافت.
سلیمانی با اشاره به اینکه درمان آندومتریوز با درمان سرطان متفاوت است، گفت: درمان در آندومتریوز به اندازه ای انجام می شود که علایم مریض کنترل و شکایت های بیمار اعم از نازایی و درد کاهش یابد.
فوق تخصص جراحی سرطان از دانشگاه آکسفورد انگلیس گفت: در سرطان کار مقداری پبچیده تر است؛اگر درمان مناسب انجام نشوند می تواند جان بیمار را بگیرد.
وی به انجام جراحی سرطان گردن رحم با لاپاراسکوپی در بیمارستان محب کوثر تهران که روز گذشته انجام شد اشاره کرد و گفت: در خیلی از کشور از جمله ایران هنوز این جراحی به صورت باز انجام می شود.
سلیمانی برلزوم انجام جراحی لاپاراسکوپی در مورد این سرطان ها گفت: فرد مبتلا به سرطان با جراحی لاپاراسکوپی درمان می شود، شیمی درمانی و اشعه درمانی اش زودتر آغاز می شود و گاها این افراد، زنان جوانی هستند که زودتر به زندگی برمی گردند.
وی، کاهش مدت بستری در بیمارستان،انجام زودتر کارهای روزمره،کاهش هزینه های درمانی از جمله مزیتهای این جراحی لاپاراسکوپی برشمرد و گفت: جراحی لاپراسکوپی درصد موفقیت درمان را خیلی بالا می برد.
سومین کنگره اندومتریوز با حضور متخصصان برجسته خارجی و پزشکان داخلی از امروز ( 4 آبان ) در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی آغاز به کار کرد و تا 6 آبان ماه به کار خود ادامه می دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: