کد خبر: ۱۲۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 26
اجتناب از گلوتن یکی از مهم‌ترین عوامل مدیریت بیماری سلیاک است اما نکات دیگری را نیز باید مد نظر داشت که شامل موارد زیر می‌شود:
 شفا آنلاین: برچسب‌ مواد غذایی را به دقت مطالعه کنید و درباره محصولاتی که شامل گلوتن هستند، حساسیت لازم را داشته باشید. برخی رژلب‌ها و خمیر دندان‌ها شامل گلوتن هستند.

به گزارش شفا آنلاین:       از آنجایی که از برخی مواد غذایی پرهیز می‌کنید، درباره نیاز به مکمل غذایی از پزشک خود سوال کنید.

        به طور مرتب پزشک خود را ببینید و چک‌آپ‌ها و آزمایش‌های لازم را انجام دهید. اگر همچنان نشانه‌های بیماری در شما وجود دارد، این موارد می‌تواند شامل اندوسکوپی نیز باشد.

        با یک متخصص تغذیه در تماس باشید، زیرا این کار می تواند شما را از دریافت مواد غذایی مورد نیاز و مناسب مطمئن کند.

        بیماری سلیاک، یک اختلال خودایمنی روده باریک با زمینه ژنتیکی است. در این بیماری گوارشی پرزهای روده باریک آسیب دیده و در جذب مواد اختلال دارند. در صورتی‌که بیماران مبتلا به سلیاک، پروتئینی از دسته گلوتن را که در برخی از غلات مانند گندم، جو، چاودار و گاه جوی دوسر وجود دارد، مصرف کنند دچار علایم عدم تحمل می‌شوند.

       ظاهرا ورود گلوتن به سلول‌های پرزی روده موجب پاسخ سیستم ایمنی می‌شود. واکنش التهابی ایجاد شده موجب تحلیل پرزهای روده وکاهش فعالیت آنزیم‌های روده می‌شود.سپید
منبع: HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: