کد خبر: ۱۲۸۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 23
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص کودکان با اشاره به اینکه عوامل ژنتیکی در بروز شب ادراری دخیل هستند، افزود: بزرگی لوزه ها و خرخر کردن بچه ها یکی از دلایل شب ادراری کودکان است.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد حسین سلطان زاده گفت : شب ادراری یکی از شایعترین مشکلات ادراری در کودکان و نوجوانان است .

وی با اشاره به اینکه این عارضه در پسران بیشتر از دختران دیده می شود، افزود: ۵ درصد کودکان تا سن ۱۰ سالگی و یک درصد از نوجوانان دچار شب اداری می شود.

این متخصص کودکان و نوزادان با اشاره به اینکه  بر اساس تحقیقات انجام شده ، شب ادراری کودکان در خانواده هایی که در شرایط اقتصادی و اجتماعی نابسامان هستند بیشتر دیده می شود، بیان کرد: متاسفانه استرس یکی از علل شب ادراری در کودکان است .

سلطان زاده با تاکید براینکه، کودکان مبتلا به شب ادراری خواب عمیق تری نسبت به هم سن و سالهای خود دارند ادامه داد: عوامل ژنتیکی ، عفونت ادراری ، جدایی والدین از هم ، مشکلات مدرسه ، سوء استفاده جنسی ، بستری شدن در بیمارستان و ...... می تواند در بروز شب اداری موثر باشد.

وی یکی از عواملی که می تواند موجب شب ادراری در کودکان شود را مشکلات لوزه برشمرد و اظهار داشت : خرخر کردن و مشکلات لوزه از جمله مواردی است که می تواند در بروز شب ادراری موثر باشد .

وی به راهکارهای مناسب در خصوص مواجه شدن با این عارضه اشاره کرد و گفت : تنبیه نکردن کودکان ، محدودیت مایعات ، بیدار کردن کودک هنگام شب وشرطی سازی او با یک ساعت زنگ دار می تواند در کاهش این امر موثر باشد در غیر این صورت پزشک با انجام آزمایشات لازم درمان دارویی را برای کودک آغاز خواهد کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: