کد خبر: ۱۲۸۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 23
شفا آنلاین>سلامت>استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: واکسن های پنوموکو و هپاتیت A باید در برنامه واکسیناسیون کشور قرار گیرند.
به گزارش شفا آنلاین،محمدحسین سلطان زاده متخصص اطفال و استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به پیشگیری از عفونت ها به عنوان مهم ترین اقدام پزشکی در حوزه نظام سلامت بیان کرد: امروز در جهت پیشگیری از عفونت ها بیش از 20 واکسن در دنیا کشف شده است. 

وی آبله، سرخک و فلج اطفال را از جمله بیماری های مهار شده با واکسیناسیون برشمرد و اظهار داشت: در جوامع مختلف و ایران در سطح وسیعی به واکسیناسیون توجه شده که با قرار دادن واکسن های مختلف در برنامه سلامت، مرگ و میر ناشی از بیماری های عفونی به طور چشمگیری کاهش یافته است. 

این متخصص اطفال مننژیت، سینوزیت، عفونت های تنفسی و ذات الریه را از جمله عوارض میکروب پنوموکو عنوان کرد و افزود: واکسن پنوموکو در بیش از 100 کشور جهان مورد استفاده قرار گرفته و در بیش از 40 کشور به صورت منسجم در برنامه واکسیناسیون آنها قرار دارد اما در کشور ما هنوز به صورت همگانی و به طور معمول وجود ندارد. 

به گفته سلطان زاده واکسن پنوموکو در برخی از داروخانه های کشور با قیمت بالا فروخته می شود ولی برای همه مردم امکان خرید یا تزریق آن وجود ندارد، از این رو قرارگیری این واکسن در برنامه واکسیناسیون کشوری ضروری است. 

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام واکسن هپاتیت A در کودکان زیر 10 را ضروری خواند و یادآور شد: هرچند واکسیناسیون هپاتیت B به خوبی در کشور ما انجام شد اما واکسن هپاتیت A هنوز به صورت همگانی نشده در حالی که تزریق دو نوبتی آن برای پیشگیری از اثرات مضر آن روی کبد به ویژه در کودکان زیر 10 سال ضروری است.

برچسب ها: متخصص ، اطفال ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: