کد خبر: ۱۲۸۱۳۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 23
شفا آنلاین>سلامت>استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تاثیر اصلاح سبک زندگی در پیشگیری از بیماری‌های مختلف گفت: خودمراقبتی می‌تواند در درمان چاقی و دیابت بسیار موثر واقع شود.

به گزارش شفا آنلاین، عباس عباسی‌زاده در نشست خبری که در ارتباط با برگزاری یازدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های غدد درون‌ریز و متابولسیم برگزار شد، اظهار داشت: دیابت و چاقی از محورهای اصلی بوده که در این کنگره مورد توجه قرار گرفت است و استفاده از فناوری‌های نوین در درمان بیماری‌های مربوط به متابولسیم و غدد درون‌ریز مورد بحث و گفت‌‌وگوی صاحبنظران در این گنگره خواهد بود.

وی افزود: انواع سرطان‌ها در کشور شایع شده و موضوع خودمراقبتی می‌تواند در این زمینه بسیار حائز اهمیت باشد. البته با توجه به اینک برخی از سرطان‌ها مرتبط با غدد درون‌ریز است در محورهای این کنگره موضوع بدخیمی‌ها و غدد درون‌ریز مطرح شده است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: در مدیریت هر بیماری مزمن موضوع سبک زندگی بسیار حائز اهمیت است و عمده بیماری‌های غدد نیز جزء بیماری‌های مزمن بوده و توجه به این مساله در پیشگیری و درمان بیماری می‌توانند موثر واقع شوند.

عباسی‌زاده اشاره کرد: موضوع سلامت جسم و روان در کنار مساله سلامت معنوی در کنگره مورد بحث قرار می‌گیرد و 50 مقاله در بخش پرستاری به دبیرخانه کنگره واصل شده است.

دبیر بخش پرستاری یازدهمین کنگره غدد درون‌ریز و متابولیسم گفت: این گنگره 12 تا 14 آبان ماه در مرکز همایش‌های شهید بهشتی با حضور متخصصان و پرستاران برگزار خواهد شد.

برچسب ها: سرطان ، مدیریت ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: