کد خبر: ۱۲۸۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۵ - ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 24
شفا آنلاین>اجتماعی>تحقیقاتی در هند نشان می‌دهد رستوران‌دارها می‌توانند بر میزان ماندن مشتریانشان، مقدار غذایی که می‌خورند و همچنین بازگشت آن‌ها به رستوران برای دفعات بعدی تاثیر بگذارند.

به گزارش شفا آنلاین،بررسی موسیقی به عنوان عنصر همراه وعده غذایی در کشورهای غربی بررسی شده اما این موضوع در بازارهای در حال رشد به خوبی مطالعه نشده است.محققان دانشگاه بمبئی هند 27 رستوران محلی ارائه‌دهنده فست فود، غذای هندی، تایلندی، چینی یا ایتالیایی را بررسی کردند تا دریابند انتخاب موسیقی تا چه حد بر مشتریان اثر می‌گذارد. آن‌ها متوجه شدند موسیقی پس‌زمینه بر میزان وقت و پولی که مشتریان هزینه می‌کنند، تاثیر می‌گذارد.

موسیقی اضطراب را کاهش می‌دهد، خلق و خو را ارتقا داده و استرس مرتبط با بودن در صف غذا را کاهش می‌دهد. دانشمندان نوع موسیقی نواخته‌شده در رستوران‌ها و تاثیر آن بر مشتریان را بررسی کردند.

آن‌ها چهار فرضیه را آزمایش کردند؛ فرضیه نخست این بود که موسیقی مناسب بر تعداد مشتریان اثر می‌گذارد. دوم این که موسیقی با ریتم کند، میزان زمانی که مردم در رستوران می‌مانند را افزایش می‌دهد.

فرضیه سوم این بود که مشتریان در صورتی که در نخستین ملاقات از موسیقی لذت ببرند، به رستوران بازخواهند گشت و در نهایت موسیقی متناظر با نوع غذا دارای بیشترین تاثیر خواهد بود. تمامی فرضیه‌ها در این پژوهش تایید شدند.

دانشمندان همچنین دریافتند اثر موسیقی به ویژه زمانی که با سایر عناصر محیطی هماهنگ شود، بسیار کارآمد خواهد بود. درک این اثر برای مدیران خدماتی هم مهم است زیرا این عنصر محیطی، ارزان و کنترل آن آسان است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: