کد خبر: ۱۲۸۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۰ - ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 23
شفاآنلاین>سلامت>یک فوق تخصص بیماری‌های روماتولوژی کودکان، قطع نشدن تب علی رغم درمان‌های آنتی بیوتیک، تب بیش از دو هفته، سابقه بیماری التهابی در بستگان و تکرار تب با فواصل منظم را از جمله مواردی دانست که باید مورد توجه والدین قرار گیرد تا سریع‌تر به پزشک مراجعه کنند.
به گزارش شفاآنلاین : وحید ضیایی مهم‌ترین علامت بیماری‌های التهابی غیرعفونی را تب‌های دوره‌ای دانست و بیان کرد: در کنار بیماری‌های با تب دوره‌ای گروه دیگری از بیماری‌ها هستند که با تب‌های طولانی و درگیری ارگانهای مختلف به ویژه در ماههای اول زندگی بروز کرده و به آن‌ها بیماریهای خودالتهابی گفته می‌شود.
وی با بیان اینکه این بیماری‌ها شیوع کمی دارند ولی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند، گفت: این بیماری‌ها جزو بیماریهای روماتولوژیک دسته بندی می‌شوند، اما تشخیص و درمان آن‌ها علاوه بر متخصص روماتولوژی نیازمند تیم درمانی متشکل از متخصص ژنتیک، ایمونولوژیست، بیماری‌های عفونی و سایر تخصص‌ها است.
این فوق تخصص بیماری‌های روماتولوژی کودکان نقص ژنتیکی و جهش ژنی قبل از تولد را مهم‌ترین عامل بروز بیماری‌های خودالتهابی و تب‌های دوره‌ای دانست و اظهار داشت: اغلب بیماری‌های ذکر شده از سنین پایین کودکی و حتی در دوران شیرخوارگی خود را نشان می‌دهند.
ضیایی با اشاره به علائم مختلف بیماری به ویژه در زمان شروع آن، ادامه داد: تشخیص‌های متفاوتی برای این بیماران مطرح می‌شود برای مثال شایع‌ترین علت تب، بیماری‌های عفونی مانند عفونت‌های مغزی، ریوی، ادراری، قلبی و مفصلی است که علاوه بر این‌ها بیماریهای متابولیک، مشکلات زایمانی و ناهنجاریهای مادرزادی از تشخیص‌های دیگری است که برای این بیماران مطرح می‌شود.
وی یادآور شد: قطع نشدن تب علی رغم درمان‌های آنتی بیوتیک، درگیری ارگانهای مختلف در بیماری‌های تبدار، تب بیش از دو هفته، سابقه بیماری التهابی در بستگان و تکرار تب با فواصل منظم از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد و سریع‌تر به پزشک مراجعه شود.
لازم به ذکر است برای تشخیص و درمان این گونه بیماران از سال ۱۳۹۲ سیستم ثبت بیمارن مبتلا به سندرم‌های تب‌های دوره‌ای طراحی و راه اندازی شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: