کد خبر: ۱۲۸۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 22
شفا آنلاین>سلامت>عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: دغدغه ما در شورای‌عالی نظام پرستاری، پیگیری مطالبات جامعه پرستاری، به ویژه مطالبات مالی این قشر خدوم است و قاعدتا باید سیاستی در پیش گیریم که بتوانیم بیشترین نتیجه را در این مسیر کسب کنیم.

به گزارش شفا آنلاین،حمید سالاری با اشاره به اظهارنظرهای برخی افراد که به نام جامعه پرستاری علیه وزیر بهداشت انجام می شود، گفت: جامعه پرستاری جامعه‌ای با درک و شعور بالاست و نیازی ندارد که برخی افراد در زمان‌های خاص با طرح یکسری اظهارنظرهای جنجالی بخواهند به دنبال بزرگ‌سازی افراطی خود باشد .به ویژه اینکه در حال حاضر تعامل بسیار خوبی بین وزارت بهداشت از جمله معاونت پرستاری با اعضای شورای‌عالی نظام پرستاری ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه بدون شک توسل به چنین راهکارهایی نه تنها به هیچ عنوان در تحقق مطالبات پرستاران کمک نمی‌کند، بلکه می‌تواند در این راستا آسیب رسان نیز باشد، افزود: دغدعه ما در شورای‌عالی نظام پرستاری، پیگیری مطالبات جامعه پرستاری، به ویژه مطالبات مالی این قشر خدوم است و قاعدتا باید سیاستی در پیش گیریم که بتوانیم بیشترین نتیجه را در این مسیر کسب کنیم و با بهره‌گیری از ظرفیت شورای‌عالی نظام پرستاری و ظرفیت تعاملی نمایندگان سازمان نظام پرستاری و تعامل هر چه بیشتر با مجموعه وزارت بهداشت به ویژه شخص وزیر بهداشت در جهت تحقق این مطالبات گام برداریم.

سالاری تاکید کرد: بنابراین در این راستا باید همه صحبت‌ها و پیگری‌ها در چارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی، توأم با احترام به مجموعه مسئولان از جمله وزیر بهداشت باشد. به خصوص که وزیر بهداشت جزو وزرای ممتاز و موفق دولت تدبیر و امید است.

وی وزیر بهداشت را فردی مورد وثوق نمایندگان مردم در مجلس و عامه مردم دانست و گفت: به جای برخی اظهارنظرهای جنجالی و آسیب‌رسان به جامعه پرستاری باید اولویت ما پیگیری مطالبات پرستاری از راه‌های قانونی باشد و مسیری باید دنبال شود که منتج به نتیجه شود. این حرف‌ها با هر هدفی که عنوان شده باشد برای جامعه پرستاری مفید نخواهد بود و بعید به نظر نمی‌رسد که به جز اهداف ظاهری و جلب نظر، اهداف دیگری از جمله مقاصد سیاسی نیز پشت این اظهار نظرها وجود داشته باشد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری اظهار کرد: بنده به عنوان عضوی از جامعه پرستاری و نماینده این جامعه در شورای عالی نظام پرستاری، معتقدم که جامعه پرستاری هیچگاه به دنبال استعفا یا حذف وزیر بهداشت نیست و او را یار وهمراه خود می‌داند، اما درعین حال به طور جدی پیگیر مطالبات به حق و قانونی پرستاران از مجموعه وزارت بهداشت وهمه دستگاه‌های مسئول است و برای رسیدن به این هدف از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده می‌کند.

سالاری افزود: رشد فکری و بلوغ جامعه پرستاری باید در میان مسئولان و نمایندگان سازمان نظام پرستاری متبلور باشد. نباید اظهارنظرها از سوی مسئولان این سازمان به گونه‌ای باشد که به هر نحو در جامعه ایجاد حساسیت بی‌مورد کند و در عین حال برای کلیت نظام و به خصوص جامعه پرستاری ایجاد مشکل کند.

وی با تأکید بر تعاملات مثبت وزارت بهداشت با مجموعه سازمان نظام پرستاری، گفت: به دنبال جلسه‌ای که حدود دو ماه پیش با حضور همه اعضای شورای عالی نظام پرستاری به همراه رئیس و معاونان این سازمان با مسئولان وزارت بهداشت و شخص وزیر بهداشت داشتیم، شاهد تعامل بسیار خوبی بین این دو مجموعه بودیم و دکتر هاشمی واقعا با حسن نیت تمام در این خصوص برخورد کرد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری همچنین اظهار کرد: به طور کلی بنده از تعاملی که تا این لحظه بین مسئولان وزارت بهداشت و نمایندگان جامعه پرستاری صورت گرفته است، ناراضی نیستم و امیدوار و معتقدم که باید به جای اظهارنظرهای نسنجیده و جنجالی که به جز تخریب تعامل و همکاری و دور شدن از پیگیری مطالبات پرستاران نتیجه‌ای ندارد، به روش‌های قانونی و رویکرد تعاملی برای پیگیری حقوق پرستاران بپردازیم؛ زیرا فرصت نمایندگی و خدمت به جامعه پرستاری محدود است و جنجال‌آفرینی به فرصت‌سوزی حاصلی ندارد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: