کد خبر: ۱۲۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - 2016October 22
شفا آنلاین>سلامت>رئیس هیات مدیره خیریه ناهنجاری مادرزادی گفت: از 10 آبان ماه، خانواده‌های دارای کودکان ناهنجاری های مادرزادی در شهرهای زابل، زاهدان، ایرانشهر و سراوان با مراجعه به شعب خیریه محکم در این شهرها، درمان فرزندان خود را پیگیری کنند.
به گزارش شفا آنلاین،صلاح‌الدین دلشاد، رئیس هیات مدیره خیریه ناهنجاری های مادرزادی گفت: 10 آبان ماه شعب زابل، زاهدان، ایرانشهر و سراوان خیریه ناهنجاری‌های مادرزادی (محکم) راه‌اندازی می‌شود و بیمارانی که در لیست ما هستند تحت پوشش خدمات قرار می‌گیرند.

رئیس هیآت مدیره این خیریه هدف از راه اندازی شعب این خیریه در استان سیستان و بلوچستان را، شیوع بیشتر بیماری های مادرزادی در مناطق محروم و کم‌تر برخوردار دانست.

وی افزود: بیماران این شهرها پس از مراجعه به شعب موسسه و تشکیل پرونده، به بیمارستان های دانشگاهی همان استان یا استان‌های مجاور (خراسان رضوی) یا تهران به تناسب نوع بیماری فرستاده و تحت درمان قرار می‌گیرند.

دلشاد گفت: روند درمان به این صورت است که بیمار در آن شهرها با مراجعه به شعبه موردنظر تشکیل پرونده داده و کارهای پذیرش، اداری و مالی‌اش انجام می‌شود سپس از طریق شعبه برای درمان به بیمارستان‌های دانشگاهی معرفی شده و ما نیز با زدن نامه‌ای به بیمارستان هماهنگی های لازم را انجام می دهیم.

مدیرعامل خیریه محکم،روند پذیرش بیماران تا قبل از راه اندازی شعبه های این شهرها را این گونه دانست که: بیماران باید به تهران مراجعه می‌کردند و با گرفتن هتل وقت زیادی برای معرفی‌نامه و کارهای پذیرش‌شان صرف می‌شد اما اکنون این پروسه بسیار کوتاه شده و بیمار سریع به مرحله درمان می‌رسد.

وی پذیرش اولین بیمار زابلی را چهارشنبه 28 مهرماه عنوان کرد و گفت: این بیمار از زابل به تهران آمد و کارهای درمان وی انجام شد و امروز هم به بیمارستان منتقل می‌شود و هزینه‌های آن نیز به صورت کامل پرداخت خواهد شد. خیریه ناهنجاری‌های مادرزادی محکم توسط گروهی از اساتید دانشگاه های علوم پزشکی در رشته های فوق تخصصی کودکان در سال 84 به صورت خصوصی راه‌اندازی شد  و 10 آبان نیز شعب سیستان و بلوچستان آن راه‌اندازی می‌شود.

ناهنجـاری هـای تحـت پوشـش این موسسه عبارتند از: ابهام جنسی،انسداد مجاری صفراوی،ناهنجاری در عضلات قلب،شکاف کام، شکاف لب،کیست کلدوگ،پای چنبری،هیپر پلازی مادرزادی آدرنال،در رفتگی مادرزادی لگن،بطن راست با دو خروجی،آنسفالوسل، نقص دیواره دهلیزی بطنی،اپیسپادیازیس،آترزی مری،اکستروفی مثانه،بی اختیاری مدفوع،بیماری هیرشپرونگ،هیدروسفالی،    هیپوسپادیاس،مقعد بسته،مننگوسل و مننگومیلوسل،مثانه نوروژنیک،امفالوسل،اسنئوژنزیس ایمپرفکتا،سندرم پیررابین،تک بطنی،جابجایی عروق بزرگ،عدم تشکیل دریچه 3 لتی،تترالوژی فالوت، تنگی محل اتصال لگنچه به حالب،دیابت مادرزادی،کمبود هورمون رشد،گلوکوم (چشم)،کاتاراکت (چشم)، آرپی (چشم)

فوق تخصص جراحی کودکان و نوزادان گفت: ناهنجاری‌های مادرزادی بیماری‌هایی هستند که در اثر اختلال در روند سیر تکاملی رشد برخی از اعضای بدن در دوران جنینی ایجاد می‌شود. این بیماری باید بلافاصله بعد از رویت نشانه‌های آن درمان شود و تاکنون 2 هزار و 500 بیمار تحت پوشش قرار گرفتند.

برچسب ها: ناهنجاری ، خیریه ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: