کد خبر: ۱۲۷۸۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 21
شفا آنلاین>سلامت>قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به اینکه در کشور به ازای هر هزار نفر ۱.۵ تخت بیمارستانی وجود دارد، گفت: جایگاه ایران در منطقه از لحاظ دارا بودن تخت بیمارستانی نسبت به جمعیت ۱۸ است.

به گزارش شفا آنلاین،ایرج حریرچی بعد از ظهر امروز در حاشیه  بازدید از بیمارستان 174 تختخوابی نهاوند اظهار داشت: متاسفانه در بین 24 کشور منطقه به واسطه سرانه تخت بیمارستانی به ازای هر 1000 نفر 1.5 تخت بیمارستانی وجود دارد و ما دارای رتبه هیجدهم هستیم.

وی گفت: بسیاری از شهرستان‌های استان همدان از جمله شهرستان نهاوند به خاطر احداث بیمارستان‌های جدید در جایگاه خوبی از لحاظ سرانه تخت بیمارستانی و درمان قرار دارند که این نشان از همت دولت و مسئولان در بخش بهداشت و درمان دارد.

حریرچی افزود: تا پایان سال بیمارستان نهاوند به بهره‌برداری می‌رسد و از همین الان وسایل و تجهیزات درمانی آن آماده است و ما قصد داریم از نیروهای بومی شهرستان با برگزاری یک آزمون استخدامی و رقابتی استفاده کنیم تا خدایی نکرده حق کسی ضایع نشود.

قائم مقام وزیر بهداشت اظهار داشت: متاسفانه به دلیل توزیع نامناسب امکانات در کشور در برخی از شهرها خدمات مناسب بستری وجود ندارد که اصلاح این امور نیاز به زمان دارد و ما تا رسیدن به  این نقطه مطلوب فاصله داریم اما  نباید از پیشرفت‌های خوب و در حد انتظاری که در این چند سال حاصل شده غافل شویم.

وی بیان کرد: از دیگر افتخارات دولت یازدهم اجرایی کردن طرح تحول نظام سلامت بود که  در گام نخست با تعهد، حمایت و پشتیبانی دولت و در گام بعدی، طبق مدل‌های علمی، مطالبه سازی مردم و مسئولان و ارائه خدمات بهتر است و در نهایت سعی وزارت بهداشت در ارائه خدمات مناسب با سیستم‌های انقباضی مالی با انتخاب روش‌های مالی اثربخش و مدیریت صحیح هزینه‌ها است.

وی عنوان کرد: میزان رضایتمندی مردم از اجرای طرح تحول نظام سلامت نسبت به قبل، از طرف مردم  مثبت ارزیابی شده ولی در بعضی موارد هنوز نتیجه مطلوب حاصل نشده و به لحاظ انتظارات مردم، خدمات پزشکی و پرستاری در حد رضایت کامل و متوسط رو به بالاست.

حریرچی گفت: یکی از مشکلات عمده این طرح را در بخش بیمارستانی و عملی نشدن نظام ارجاع در سطح 2 و 3 بود که در حال حاضر مشکل نظام ارجاع برطرف شده و همچنین برای خدمات تخصصی در بیمارستان‌های دانشگاهی و کلینیک‌های ویژه مرتبط با بیمارستان‌های دانشگاهی و خدمات سرپایی تخصصی اقدامات وسیعی انجام شده است.

وی در پایان به رشادت های شهدای مدافع حرم اشاره کرد و افزود: شهدای عزیز مدافع حرم از با غیرت‌ترین افراد حاضر در جامعه ما هستند که برای دفاع از تمامیت ارضی ما هزار کیلومتر آن طرف‌تر با تروریست‌ها و دشمنان ملت ایران درگیر هستند.

برچسب ها: بیمارستان ، سلامت ، بهداشت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: