کد خبر: ۱۲۷۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 19
عضو انجمن علمی طب سنتی ایران
شفاآنلاین>سلامت>عضو انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: طب سنتی مانند طب رایج نیازمند تحقیق، پژوهش و اهمیت دادن است. چطور امکان دارد بدون تحقیق و پژوهش این علم پیشرفت کند و بتواند در درمان بیماری‌ها موثر باشد.

به گزارش شفاآنلاین :مهدی برهانی متخصص طب سنتی  در پاسخ به این سوال که چرا تا کنون در طب سنتی پیشرفت‌های پزشکی و نوینی مشاهده نشده یا چرا در درمان بیماری‌های خاص همچون سل، وبا و آبله موفق نبوده است گفت: همه این مسائل به دلیلی توجه کمی است که در کشور ما برای این طب قائل هستند.

وی افزود: حدود ده سال از تدریس این علم به صورت تخصصی در دانشگاه‌ها می‌گذرد و 5 دوره متخصصین این طب به جامعه وارد شده‌اند  اما هنوز با آن ها همانند یک پزشک عمومی رفتار شده، حق و امکانت لازم را به آن‌ها نمی‌دهند، در هیچ جای مناسبی از آن‌ها استفاده نمی‌شود و کسی در دولت و وزارتخانه نیز پاسخگوی این مسئله نیست.

برهانی ادامه داد: درصورتی که از  این طب همانند طب رایج حمایت و امکانات لازم در اختیار آن قرار داده می‌شد بسیار می‌توانست در درمان بیماری‌های لاعلاج کمک کننده باشد اما متاسفانه حتی در دانشگاه‌ه‌ها متخصصین این طب یا مشغول امور آموزشی هستند یا به کارهای اجرایی مشغول شده‌اند و بحث پژوهش به طور کل به حاشیه رانده شده است.

عضو انجمن علمی طب سنتی ایران با بیان اینکه ما هیچ پژوهشکده طب سنتی در کشور نداریم گفت: چطور امکان دارد بدون تحقیق و پژوهش این علم پیشرفت کند و بتواند در درمان بیماری‌ها موثر باشد، این علم مانند طب رایج نیازمند تحقیق، پژوهش و اهمیت دادن است.

برهانی یکی دیگر از مشکلات طب سنتی را ورود پزشکان طب رایج و صنف عطاران به حیطه این علم دانست و گفت: طب سنتی اصولی دارد که شناخت آن به راحتی امکان پذیر نیست اما هم اکنون موسسات و کلاس‌های مختلف آموزشی تحت نظر غیرمتخصصین طب سنتی، درحال رواج آموزش‌های غیر علمی هستند.

این متخصص طب سنتی، برگزاری کلاس‌های آموزشی با حفظ اصول درست آن و زیر نظر متخصصین این طب را لازم دانست و گفت: این باعث می‌شود مردم به بیراهه نروند و هر تجویزی که از طرف کسی شد را اجرا نکنند، هم اکنون فقط کلاس‌هایی که زیر نظر انجمن علمی طب سنتی ایران برگزار می‌شود مورد تایید است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: