کد خبر: ۱۲۷۶۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 19
مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت خبر داد:
شفاآنلاین>جامعه پزشکی>مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت و درمان از کمبود 170 هزار نیروی انسانی تا رسیدن به وضعیت استاندارد در رشته‌های درمان کشور خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین : احمد ماهی در بیست و سومین همایش مدیران منابع انسانی دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور که ظهر امروز در هتل آسیا برگزار شد، اظهار داشت: نیروی انسانی در نظام سلامت سرلوحه کار وزارت بهداشت قرار داشته و به دنبال تأمین نیرو بودیم، به همین علت در حاشیه شهر مشهد نیروهایی تأمین شد و تفاوت‌های بسیاری با قبل آن ایجاد کرد، برای همین می‌خواهیم این برنامه را در کشور هم اجرا کنیم.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته توانستیم مجوز استخدام 17 هزار نفر را در کشور بگیریم، افزود: بیش از هزار نفر از این تعداد هیأت علمی و 8 هزار نفر پرستار بوده‌اند، اما پروسه استخدام به تأخیر افتاده و قرار شده که 21 آبان ماه امتحان برگزار شود و امیدواریم مصاحبه زودتر انجام شود تا بتوانیم نیروها را قبل از پایان سال به کار بگیریم.

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت و درمان بیشترین کمبود را در بخش پرستاری عنوان و تصریح کرد: یکی از کارهایی که وزیر به‌شدت آن را پیگیری می‌کند، نقاط محروم است، چراکه 70 درصد نقاط محروم در 20 درصد دانشکده‌ها و دانشگاه‌هایمان است.

ماهی خاطرنشان کرد: در مرحله اول به دنبال رفع نیاز نقاط سه‌پنجم محروم هستیم و هر جا که به مشکل برخوردیم، سریعاً مجوز استخدام دادیم و در کنار آن کمبود پزشک در نقاط محروم داریم و خوشبختانه با پیگیری‌ها در حال حاضر نامه‌ای تهیه‌کرده‌ایم که مجوز استخدام بیش از 17 هزار نفر را بتوانیم در سال جاری از سازمان کار برای جذب نیرو بگیریم.

وی بابیان اینکه از 17 هزار نفر مجوز استخدام، هزار نفر مجوز متعلق به خراسان رضوی بوده است، گفت: بر اساس شاخص‌های استاندارد و سند تحول سلامت 170 هزار نیرو در کلیه رشته‌های پزشکی در کشور نیاز داریم، اما باوجود بار مالی این تعداد تاکنون با مسائلی چون اضافه‌کار و شیفت دوم توانسته‌ایم تا حدودی این کمبود را جبران کنیم.

مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت و درمان با اشاره به اینکه عمده مشکل کمبود نیروی ما در مناطق محروم و عدم تمایل فارغ‌التحصیلان جدید به خدمت در این مناطق است، افزود: در جهت تأمین برخی از تخصص‌های پزشکی در مناطق محروم، پزشکان متخصصی که در مناطق محروم سه و نیم پنجم و سه‌پنجم فعالیت داشته و متقاضی تبدیل وضعیت به استخدام پیمانی بوده‌اند، با دادن یک تعهد جهت اشتغال در مناطق محروم تغییر وضعیت می‌یابند.

ماهی ادامه داد: همچنین مجوزی در چند روز اخیر صادر کردیم که پرستارهایی را که در اورژانس مناطق سه‌پنجم به‌صورت شرکتی کار می‌کنند، تبدیل وضعیت به قراردادی کنیم.

وی در پایان بابیان اینکه در پزشکی و رشته‌هایی که نقاط محروم سه‌پنجم و سه و نیم پنجم هستند، استخدام پیمانی اعلام کردیم، خاطرنشان کرد: موضوع کمبود نیروی انسانی به‌ویژه در نقاط محروم در شهرهای ایرانشهر، زاهدان، جیرفت، بم، یاسوج، هرمزگان، کردستان، بیرجند، بوشهر و ایلام به‌شدت بیشتر است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: