کد خبر: ۱۲۷۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 19
رئیس سازمان نظام پرستاری در دیدار با آیت‌الله جوادی آملی:
شفاآنلاین>جامعه پزشکی>رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور در دیدار با آیت‌الله جوادی آملی تشریح کرد: پرستاران به دلیل تجارب و نگاه تیزبینانه‌ای که دارند، به نوعی کارشناس پزشکی هستند.

به گزارش شفاآنلاین : روز گذشته مسئولین سازمان نظام پرستاری کشور و اعضای شورای عالی نظام پرستاری به همراه پرستاران قاری قرآن به دیدار آیت الله جوادی آملی رفتند.

در این دیدار، علی محمد آدابی رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: پرستاری از شغل های شریفی است که توام با تحصیلات آکادمیک در سطوح پیشگیری قبل از بیمارستان، حین بستری در بیمارستان و ادامه درمان پس از ترخیص از بیمارستان در بهبود وضع سلامت جامعه نقش دارد.

وی ادامه داد: برازندگی حرفه پرستاری این است که به حضرت زینب کبری (س) تاسی می کنیم و این جمله شریف از آیت الله طباطبایی که فرمودند: «حاضرم حاصل هفتاد سال عبادت را با یک شب پرستاری از بیماران معاوضه کنم». انشالله قدر این جمله گوهربار ایشان را بدانیم و به منزلت جایگاه پرستاری پی ببریم.

آدابی با اشاره به نقش پرستاری در جامعه، اظهار داشت: نقش پرستاری در جامعه ما شناخته نشده و مردم پرستار را فقط در بیمارستان می شناسند بنابراین باید نقش و جایگاه حرفه پرستاری را به جامعه نشان دهیم تا ارزش و شان پرستاری مورد پذیرش قرار گیرد. پرستار کلکسیونی از تجارب را با خود دارد و پزشک در یک زمان نسبتا کوتاهی ویزیت خود را انجام می دهد و مابقی کار بیمار و درمان را به نگاه تیز بین و دقت پرستار می سپارد از این جهت پرستار کارشناس پزشکی است بنابراین  پرستار جز لاینفک تیم درمانی به شمار می رود.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور در پایان به پرستاران گفت: اگر می خواهید جسم سالم داشته باشید 4 اصل را می بایست رعایت کنید. در وهله اول تغذیه سالم داشته باشید و به هرآنچه که می خورید دقت کنید، در مرحله دوم به جسم خود تحرک بدهید و این تعهد با ورزش کردن انجام می پذیرد، سومین اصل پرهیز است که افراد باید از مواردی که بر ضرر سلامتی است پرهیز کنند و آخرین اصل در رعایت سلامت جسم انجام تست های مختلف آزمایشگاهی از جمله تست قلب، تست فشارخون، تست قند و... است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: