کد خبر: ۱۲۷۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 18
شفاآنلاین :اجتماعی >عمومی >نمایشگاه سفال و معرق "فردا در آئينه" شامل آثار هنری زيور پروين (رشته كار آفريني)، معصومه عطائي (رشته سفالگري) و محسن مرتضوي (رشته معرق) که از قربانیان اسیدپاشی هستند، در نگارستان شهر برپا شده است.

به گزارش شفاآنلاین از روابط عمومي نگارستان شهر، نمایشگاه آثار هنری " فردا در آینه " با هدف توانمند کردن قربانیان اسید پاشی ،معرفی به آحاد جامعه و بستر سازی در راستای حمایتهای معنوی مسولین و مردم از روز یکشنه 25 مهرماه برگزار شد


درمراسم افتتاحیه نمایشگاه "فردا در آئينه" ، طیبه سیاوشی و فاطمه ذوالقدر دو تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سخنان جداگانه ای ضمن اعلام حمایت از قربانیان اسیدپاشی اظهار کردند: طرحی در حمایت از افرادی که مورد خشونت قرار گرفته اند در دستور کار مجلس دهم قرار دارد. نمایندگان خانه ملت برای پیگیری حمایت های درمانی، قضایی و ... از قربانیان اسیدپاشی و جلب حمایت مجلس شورای اسلامی برای برگزاری نمایشگاه و كارگاههاي توانمندسازي مرتبط با این حوزه، قول مساعد دادند.


در ادامه این مراسم رشيدي رئیس فدراسیون ورزش های رزمی جمهوری اسلامی ایران در سخنانی ضمن ابراز خرسندی از حضور در این نمایشگاه، گفت: نزدیکی به خداوند روحیه مهربانی و عطوفتی که به صورت غریزی در نهاد هر انسانی وجود دارد را تقویت می کند، وي إظهار داشت: خداوند عزوجل ، رحمان و رحیم است و این صفات شایسته و الهی در وجود انسان هایی که با حضرتش نزدیک اند بی هیچ شکی به وجود آمده و به تبع آن جامعه در صورت تحقق این مهم در مسیر الهی قرار می گیرد. رشيدي افزود: تقویت رویکردهای اجتماعی نیاز امروز جامعه ما است و باید بر فرهنگ سازی در این زمینه تاکید شود.

سمیرا مهدوی از حامیان إجرائي برگزاری نمایشگاه در این مراسم اظهار کرد: هنرمندانی که آثار آنان در این نمایشگاه عرضه شده است با وجود نقص جسمانی دارای همتی قابل تحسین و روحیه ای شاد هستند و انسان های سالم باید این افراد را الگوی خود قرار دهند. وی بیان اینکه نگاه های ترحم آمیز به این افراد در جامعه باید فرهنگ سازی شود، برپایی نمایشگاه "فردا در آئینه" را گامی مهمی در حمايت اجتماعی از قربانيان أسيد پاشي دانست.


*فراموش نکنید که " چه دیده اید و چه شنیده اید" !

معصومه عطائي که آثار هنریش در رشته سفالگري در نمایشگاه ارائه شده است در این مراسم با تقدیر از زحمات برگزار کنندگان نمایشگاه "فردا در آئینه" به بُعد روانی این حمایت ها اشاره و اظهار کرد: قربانیان اسید پاشی جدای از مساعدت های مالی نیازمند توجه و حمایت های معنوی به عنوان اولویت اول هستند. وی با بیان اینکه برپایی نمایشگاه های بیشتر و در مقیاس وسیع تر مد نظر هنرمندانی است که امروز آثار آنها در این نمایشگاه عرضه شده است، اضافه کرد: در صورت تحقق این مهم توان آموزش علاقمندان بیشتر و زمینه خلق آثار هنرمندان گمنام در این عرصه بیش از پیش فراهم می شود.


معصومه عطائي خاطرنشان کرد: انتظار داریم بازدید کنندگان پس از خروج از نمایشگاه فراموش نکنند که چه دیده اند و چه شنیده اند ! چراکه ما چشم انتظار برداشته شدن گام های مثبت در راستای کمک به تداوم چنین برنامه های فرهنگی هنری هستیم.

گفتنی است این مراسم با اجرای پوریا تابان و حضور دكتر فاطمه ذوالقدر از فراكسيون زنان ، دكتر طیبه سیاوشی از كميسون فرهنگي مجلس شورای اسلامی ، دكتر فروتن رييس انجمن جراحان پلاستيك ايران ،دكتر رشيدي رييس و دبيركل فدراسيون ورزش هاي رزمي جمهوری اسلامی ایران و ١٤ انجمن تابعه ، آرش ظفری معاون روابط عمومی مرکز ارتباطات شهرداری تهران،مرتضی ميري نایب رئیس شاخه جوانان اتاق صنعت و معدن ، رضا اميدوار رييس خانه صنعت جوانان ، دكترمکی مدیرعامل داروپخش پویان، علانورتوکلی عضو هیات اتحادیه صادرکنندگان فرش ایران و هیئت موسس موسسه خیریه صنف فرش تهران، علی پویان مدیرعامل شرکت رایزن و مدیر روابط عمومی دهکده آبی پارس، برگزار شد .


نمایشگاه "فردا در آئینه" که از روزيك شنبه ٢٥ مهر برپاشده است تا روز جمعه 30 مهرماه از ساعت 9 صبح الی ١٧ در نگارستان شهر واقع در بوستان گفتگو برپا و آماده میزبانی از عموم شهروندان است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: