کد خبر: ۱۲۷۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 17
شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان از هر فرصتی برای تعامل مستمر و گسترده جهت اطلاع رسانی با رسانه ها و خبرگزاری ها استفاده می کند.
به گزارش شفا آنلاین، سیدتقی نوربخش روز دوشنبه در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تامین اجتماعی و رسانه و امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان تامین اجتماعی و معاونت امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مدیران این سازمان شفافیت در اطلاع رسانی را جزو الزامات کاری خودشان می دانند و با رسانه ها تعمل و همکاری خوبی داشته و خواهند داشت.
وی با بیان اینکه هیچ گونه محدودیتی برای حضور دستگاه های نظارتی در سازمان نداریم، اظهار داشت: لازم است از برگزار کنندگان این جشنواره مهم نیز تقدیر شود چرا که با تداوم این گونه برنامه ها، تعامل و همکاری رسانه ها با سازمان تامین اجتماعی نیز بیشتر خواهد شد.
نوربخش در ادامه به امضای تفاهم نامه همکاری میان این سازمان و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این تفاهم نامه علاوه بر ارتباط بیشتر با رسانه ها، بستری برای حل مشکلات بیمه ای خبرنگاران نیز فراهم می کند.
وی تامین اجتماعی را به عنوان بزرگترین نهاد اجتماعی و اقتصادی در راستای ایجاد امنیت اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود 42 میلیون نفر از خدمات این سازمان بهره مند هستند، خدمات درمانی و بیمه ای مناسبی به مردم به ویژه بیمه شدگان ارائه می دهد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به 18 نوع خدمت اجتماعی، فرهنگی، بیمه ای، بیمه بیکاری، از کارافتادگی، بازنشستگی و دیگر خدمات اشاره کرد و گفت: اکنون پنج هزار و 200 مستمری بگیر اصلی و تبعی از خدمات این سازمان بهره مند هستند.
وی اضافه کرد: البته تمام فعالیت های این سازمان بدون اتکا به بودجه عمومی کشور است و از 18 یا 19 هزار میلیارد تومان تخصیص منابع دولت در همه امور کشور، 30 درصد معادل پنج هزار و 200 میلیارد تومان آن برای سازمان تامین اجتماعی است.
نوربخش ادامه داد: این رقم های اعتباری نشان می دهد که چه فرایندی در سازمان تامین اجتماعی برای فعالیت ها و خدماتش انجام می شود.
وی در ادامه ارتباط و تعامل را از الزامات این سازمان دانست و خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم که با صداقت با مردم برخورد می کند، تعامل در روباط داخلی و بین المللی یک اصل در دولت به شمار می رود و تامین اجتماعی نیز از این اصل به خوبی استفاده می کند و با شرکای اجتماعی تعامل خوبی دارد.
نوربخش چهار استراتژی سازمان تامین اجتماعی در ابتدای فعالیت این مدیریت را پاسخگویی، قانونمداری، شفافیت و پاکدستی عنوان کرد و گفت:
بهترین ابزار در پاسخگویی در سازمان به رسانه ها است که ما از این موضوع به صورت ویژه استقبال می کنیم.
وی خاطرنشان کرد: با استراتژی عدم رقابت با رسانه ها، امکان زمان آغاز فعالیت در تامین اجتماعی، روزنامه خورشید را متوقف کردم ولی با این نگاه که همه رسانه ها به عنوان رسانه تامین اجتماعی هستند، چون ماموریت این سازمان ارتباط با نیمی از جمعیت کشور است.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه تقویت نهادهای فرهنگی و علمی را از دیگر برنامه های سازمان دانست و گفت: تقویت موسسه فرهنگی هنری آتیه موجب تعامل بهتر رسانه ها با سازمان تامین اجتماعی می شود، اگرچه برای ارتباط بیشتر با مردم نیز مرکز ارتباط مردمی این سازمان راه اندازی شده است.
مراسم اختتامیه نخستین جشنواره تامین اجتماعی و رسانه امروز دو شنبه با معرفی نفرات برتر در محل سازمان تامین اجتماعی برگزار شد.
همچنین تفاهم نامه همکاری به امضای سیدتقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسید.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: