کد خبر: ۱۲۷۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 16
شفا آنلاین>سلامت>مشاور وزیر و مدیرکل طب سنتی وزارت بهداشت با اعلام ساماندهی خبرگان طب سنتی غیرپزشک از احداث ۲۰ سلامتکده طب سنتی جدید با نقشه معماری سنتی ایرانی اسلامی خبر داد.

به گزارش شفا آنلاین، محمود خدادوست - مشاور وزیر و مدیرکل طب سنتی وزارت بهداشت به احداث 20 سلامتکده طب سنتی که به دلیل تأمین اعتبار به تاخیر افتاده بود اشاره کرد و گفت: با واریز 30 درصد مبلغ اولیه ساخت 20 سلامتکده طب سنتی با نقشه معماری سنتی ایرانی اسلامی، ساخت آن به زودی آغاز خواهد شد و خوشبین هستیم که به این واسطه در طب سنتی کشور رونق جدی به وجود آید.

مدیر کل طب سنتی وزارت بهداشت اشاره کرد: بنابر پیش‌بینی برنامه عملیاتی سال 95 ابلاغیه به دانشگاه‌ها در حوزه بهداشت، قرار بود آموزه‌های حفظ و ارتقاء سلامت با دیدگاه طب سنتی وارد سیستم شبکه بهداشت و درمان کشور شود.

مشاور وزیر بهداشت افزود: در حال حاضر این اتفاق در 10 دانشگاه علوم پزشکی کشور آغاز شد و در حال انجام است تا با آموزش به بهورزان بتوانیم از ظرفیت طب سنتی برای حفظ و ارتقاء سلامتی استفاده کنیم.

خدادوست، تصریح کرد: در حوزه درمان نیز ساماندهی ارائه دهندگان خدمات درمانی طب سنتی به خصوص توسط پزشکان عمومی و تدوین آئین‌نامه تعیین محدوده فعالیت و ضوابط پزشکان عمومی در دست اصلاح و انجام است.

به گزارش وزارت بهداشت - وی ادامه داد: بعد از تصویب و ابلاغ این آئین‌نامه پیش بینی شده آموزش‌های کوتاه مدت برای پزشکان عمومی که در این حوزه در حال فعالیت هستند توسط انجمن علمی طب سنتی ایران برگزار شود و کسانی که حداقل نمره پایه را کسب کنند به معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی اعلام شود.

این مقام مسئول گفت: در این مرحله افراد شرکت کننده مجاز به ارائه خدمات طب سنتی در محدوده‌ی تعیین شده هستند که این اتفاق خوبی برای ساماندهی و دسترسی آسان مردم به ارائه دهندگان طب سنتی است.

مدیر کل طب سنتی وزارت بهداشت تأکید کرد: همچنین نظام‌نامه‌ای برای ساماندهی و استفاده از تجارب خبرگان طب سنتی که غیرپزشک هستند طراحی شده که در آن پیش‌بینی می‌شود مهارت‌ها و دانش آنان ارزیابی و پس از آن تعیین سطح شوند، تا در مراکز بهداشتی درمانی دانشکده‌های طب سنتی با مسئولیت پزشک بتوانند دانش و تجارب خود را در اختیار دیگران بگذارند.

خدادوست، در پایان خاطرنشان کرد: همچنین برای فراگیرکردن آموزش‌های طب سنتی قرار شد یک امتیاز بازآموزی خاصی را برای پزشکان در گروه‌های مختلف تخصصی تعیین کنیم تا بتوانند با گذراندن این دوره‌های آموزش بازآموزی، توانمندی‌ و قابلیت‌های طب سنتی را بشناسند و بتوانند از این ظرفیت در کنار طب رایج استفاده کنند.

برچسب ها: طب سنتی ، سلامت ، اعتبار
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: