کد خبر: ۱۲۷۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 17
شفا آنلاین>حوادث پزشکی>طبق یک مطالعه جدید، نرخ مرگ‌ومیر ناشی از سرطان پستان در ایالات متحده کاهش یافته است؛ اگرچه این کاهش همچنان در میان زنان سفیدپوست نسبت به زنان سیاه‌پوست بیشتر بود.
 به گزارش شفا آنلاین، به گفته سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ هر سال حدود ۴۱۰۰۰ نفر به دلیل سرطان پستان فوت کرده‌اند که دومین سرطان مرگبار برای زنان پس از سرطان ریه بوده است. بر اساس این پژوهش، در حالی که میزان کلی مرگ‌ومیر در طول این دوره پنج ساله کاهش یافته است؛ این کاهش در زنان سفیدپوست با سالانه 9/1 درصد در مقایسه با سالانه 5/1 درصد برای زنان سیاه‌پوست بیشتر بوده است. میزان مرگ‌ومیر در زنان سیاه‌پوست، 2/29 مرگ به ازای هر۱۰۰هزارنفر در قیاس با 6/20 مرگ در هر ۱۰۰هزار نفر برای زنان سفیدپوست است.

       لیزا ریچاردسون، مدیر بخش سرطان سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا می‌گوید: «با این حال، نشانه‌هایی وجود دارد که این اختلاف می‌تواند کاهش پیدا کند؛ به خصوص در بین زنان کمتر از ۵۰ سال که در آنها، این مقدار کاهش نرخ مرگ‌ومیر در میان بیماران سفیدپوست و سیاه‌پوست یکسان بوده است امکان دارد این موضوع به این خاطر باشد که زنان جوان در حال حاضر، درمان سریع‌تر و بهتری برای سرطان پستان دریافت می‌کنند.» وی می‌افزاید: «احتمال سرطان تهاجمی‌تر در زنان سیاه‌پوست جوان‌تر بیشتر است و اگر درمان صحیحی دریافت نشود، پرکردن این اختلاف در آینده دشوار خواهد بود. ما امیدوار هستیم عدم تفاوت در میزان مرگ‌ومیر بین زنان سیاه‌پوست و سفیدپوست زیر ۵۰سال، در زنان مسن‌تر نیز اتفاق بیفتد.» به گفته ریچاردسون، رژیم غذایی سالم، ورزش و حفظ وزن طبیعی از جمله عواملی هستند که می‌توانند به جلوگیری از سرطان پستان کمک کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: