کد خبر: ۱۰۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۶ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - 2016April 15
شفا آنلاین>جامعه پزشکی>دبیر علمی یازدهمین کنگره سالیانه انجمن جراحان عمومی ایران، گرانی تجهیزات پزشکی را مهم ترین معضل جراحان عمومی کشور دانست.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر سید هاشم سید مهدی در یازدهمین کنگره سالیانه انجمن علمی جراحان ایران در برج میلاد، با بیان اینکه جراحان عمومی کشور از نظر علمی و تخصصی هیچ گونه تفاوتی با جراحان عمومی کشورهای پیشرفته ندارند، گفت: مهم ترین مشکل جراحان داخلی گرانی تکنولوژی و وسایل پزشکی است .

وی افزود: گرانی این تجهیزات به مسائل اقتصادی کشور مرتبط می شود و به مسائل پزشکی هیچ ارتباطی ندارد اما این امر اجحاف بزرگی در حق پزشکان ایرانی محسوب می شود و تا مادامی که درآمد سرانه کشور افزایش نیابد و شاهد کاهش تورم در کشور نباشیم این مشکل حل نخواهد شد .

سید مهدی افزود: گرانی تجهیزات پزشکی موجب ورود کالای قاچاق و غیر استاندارد به کشور نشده است ، زیرا پزشکان ایرانی به دلیل ارتباطاتی که دارند به خوبی با برندهای با صرفه و استاندارد آشنا هستند .

وی افزود در کنگره امسال بیشتر به مسائلی مانند عوارض جراحی تومورهای دستگاه گوارش، روده بزرگ، مری و سرطان پستان توجه شده است .

یازدهمین کنگره سالیانه انجمن جراحان عمومی ایران با برگزاری نشست هم اندیشی جراحان عمومی در روز جمعه ۲۷ فروردین ماه جاری از ساعت ۱۵ در سالن اصلی مرکز همایش های برج میلاد بکار خود پایان می دهد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: