کد خبر: ۱۲۷۲۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 17
شفا آنلاین>سلامت>بر اساس یک بررسی جدید، در شرایطی که در حال حاضر تعداد بیشتری از پزشکان آمریکایی-به ویژه انکولوژیست‌ها- بیوسیمیلارها را تجویز می‌کنند، مصرف این محصولات در فرانسه و آلمان رشد قابل‌توجهی داشته است.
 به گزارش شفاآنلاین، نزدیک به 1 سال پس از ورود اولین محصول بیوسیمیلار به بازار آمریکا، تقریبا نیمی از پزشکان آمریکایی، که تقریبا اغلب آنها انکولوژیست هستند، مواردی از تجویز بیوسیمیلارها را گزارش کرده‌اند؛ هرچند که پزشکان ابتدا به شدت در برابر تجویز بیوسیمیلارها مقاومت کردند. در سطوح داروخانه، جایگزین کردن یک داروی برند با یک آلترناتیو بیوسیمیلار سخت‌تر پذیرفته شد. در یک بررسی آنلاین، 550 پزشک با 6 تخصص مختلف غدد، گوارش، کلیه، روماتولوژی، هماتولوژی/انکولوژی در آمریکا، فرانسه، آلمان شرکت داشتند. تحقیق اخیر اطمینان می‌دهد که آینده مصرف بیوسیمیلارها در آمریکا، امیدوارکننده است. بر اساس اطلاعات جمع‌آوری شده توسط «گروه منابع تصمیم‌گیری»، سرمایه‌گذاران آمریکایی پیش‌بینی کرده بودند که طی 6 ماه پس از ورود به بازار بیوسیمیلارها، حداقل نیمی از سود آنها از فاکتور نکروز‌کننده تومور آلفا بیوسیمیلار تامین شود. البته با وجود پایین آمدن هزینه‌ها، هنوز نگرانی‌های موجود در مورد اثربخشی و ایمنی بیوسیمیلارها باقی است.

برای برطرف کردن نگرانی‌های موجود درباره مصرف بیوسیمیلارها، نویسنده مقاله از شرکت‌های دارویی خواسته است که مطالعات بالینی برای اندیکاسیون‌های مختلف انجام دهند. مطالعاتی با تعداد مشابه بیمار در مطالعات بالینی انواع برند. «گروه منابع تصمیم‌گیری» خاطر نشان کرده که استراتژی‌های مختلفی برای افزایش استفاده از زارکسیو(Zarxio)-فیلگراستیم ساندوز- که اولین بیوسیمیلار تاییدشده از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا در سال گذشته بود در پیش گرفته شده است. این استراتژی‌ها شامل قرار دادن آن در جایگاهی بهتر از نئوپوژن(Neupogen)-فیلگراستیم امجن- و نیز گرانیکس(Granix)-فیلگراستیم شرکت تووآ- است؛ با اقداماتی مانند پایین آوردن هزینه یا قرار دادن زارکسیو(Zarxio) جلوتر از نئوپوژن و گرانیکس در پروتکل‌های‌درمانی.
منبع: PRNewswire
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: