کد خبر: ۱۲۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 11
شفا آنلاین>سلامت>درصد بالایی از مرگ‌های ناگهانی به ویژه در سنین جوانی می‌تواند منشأ ژنتیکی داشته باشد و برخی از علائم نظیر سنکوپ، سرگیجه و تپش قلب به طور جدی توسط پزشکان پیگیری شود؛ چرا که می‌توانند از نشانه های اولیه اختلالات ضربان قلب (آریتمی) باشند.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر سیامک صابر، متخصص ژنتیک بیماری‌های قلب و عروق گفت: یکی از حوزه‌هایی که ژنتیک می‌تواند به صورت خیلی مهم در آن دخالت و پیشگیری کند، اتفاقات ناگوار نظیر مرگ ناگهانی قلبی می‌باشد که خوشبختانه توانایی این امر در ایران وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در خانواده‌های دارای سابقه سنکوپ و مرگ ناگهانی در بسیاری از مواقع، این موارد پایه ژنتیکی دارند و با مشاوره متخصص قلب و عروق و متخصص ژنتیک می‌توان موارد نهفته را پیدا کرد و بهترین روش درمان را بر اساس نظر این متخصصین نیز پیشنهاد داد.

صابر هشدار داد: سابقه مرگ ناگهانی، سنکوپ و غش کردن از علائم مهمی است که وجود آنها در خانواده‌ای سایر اعضا را برای چکاپ و انجام آزمایشات لازم مجاب می‌کند. زمانی که در خانواده‌ای فردی غش می‌کند اطرافیان علت آن را ناشی از تشنج یا صرع می‌دانند، اما در برخی از موارد علت قلبی موجب آن شده و بهتر است در چنین مواردی متخصص قلب و عروق بیمار را بعد از بررسی‌های لازم در صورت نیاز به متخصص ژنتیک ارجاع دهد.

متخصص ژنتیک بیماری‌های قلب و عروق توصیه کرد: در صورت وجود مرگ‌های ناگهانی به ویژه در سنین پایین، خانواده‌ها به آن توجه کنند و به متخصصین مغز و اعصاب و متخصصین قلب و عروق مراجعه داشته باشند تا در صورت نیاز با انجام بررسی‌های ژنتیکی موجب جلوگیری از بروز دیگر حوادث ناگوار و ناخوشایند در خانواده‌ها شود
برچسب ها: سنکوپ ، تپش قلب ، سرگیجه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: