کد خبر: ۱۲۶۵۲۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 11
شفا آنلاین>اجتماعی> نتایج یک تحقیق جدید حاکی از آن است که زنان میانسال با سابقه افسردگی، به‌طور قابل توجهی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری قلبی قرار دارند. این یافته‌ها به نظر می‌رسد تائید دوباره‌ای است بر ارتباط شناخته شده میان افسردگی و بیماری قلبی، اما ارتباط علت و معلولی را بین آنها ثابت نمی‌کند.
  به گزارش شفا آنلاین، محققان در این مطالعه در حدود 1100 زن را به مدت بیشتر از 5سال پیگیری کرده و درنهایت دریافتند که افسردگی تنها عامل خطر معنی‌دار برای بیماری عروق کرونر در زنان جوان‌تر از 65 سال است که در ابتدای بیماری، سابقه‌ای از بیماری‌های قلبی نداشته‌اند. در زنان بیشتر از 65 سال، سن تنها عامل پیش‌بینی کننده بیماری‌های قلبی شناسایی شد. متوسط سن زنان در ابتدای این مطالعه که از سال 2004 آغاز شده، 55 سال بوده است. هر یک از این زنان در ابتدای مطالعه، پرسشنامه‌ای را در زمینه افسردگی پر کردند که فقط 3 سوال داشت: احساس غمگینی یا افسردگی، درماندگی یا دل‌شکستگی و اندوه. دیگر اطلاعات بیماران نیز دریافت شد، از جمله عوامل خطر بیماری قلبی شرکت کنندگان (مانند سابقه خانوادگی، وضعیت مصرف دخانیات، فعالیت فیزیکی، فشار خون بالا یا دیابت).

 در طول 10 سال پیگیری، پرسشنامه مذکور 4 بار برای شرکت کنندگان ایمیل شد تا اطلاعات بیماران و هرگونه تغییر در وضعیت بیماری قلبی به دست آید. از 1030 فردی که در ابتدای مطالعه سابقه‌ای از بیماری قلبی نداشتند، در حدود 18 درصد آنها به حداقل یک سوال پرسشنامه افسردگی پاسخ «بلی» داده بودند. از این تعداد، 9 درصد آنها در طول 10 سال پیگیری، یک بار یا بیشتر دچار بیماری قلبی شده بودند، در حالی که 2 درصد افرادی که به سوال‌ها پاسخ منفی داده بودند، دچار بیماری قلبی شده بودند.
منبع: WebMD
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: