کد خبر: ۱۲۶۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 10
شفا آنلاین>اجتماعی>بر اساس بررسی یک بررسی جامع تازه از آمار سلامت جهانی، ایالات متحده در مورد نرخ مرگ‌ومیر نوزادان و امید به زندگی شهروندانش، عقب‌تر از دیگر کشورهای پیشرفته مانده است.
به گزارش شفا آنلاین، دکتر محسن نقوی، استاد موسسه معیارهای سلامت و ارزیابی در دانشگاه واشنگتن سیاتل می‌گوید: «سلامت شهروندان آمریکایی به طور خاص به وسیله سیگار کشیدن، بیماری دیابت، فشار خون بالا، سوءمصرف دارو و خشونت مسلحانه به چالش کشیده شده است.»

       به گفته نقوی، ایالات متحده انتظارات بالای تعیین‌شده توسط ثروت کشور و میزانی از آن که در مراقبت‌های بهداشتی هزینه می‌شود را برآورده نکرده است؛ زیرا همه شهروندان آمریکایی به طور مساوی از مزایای کشور خود بهره‌مند نیستند. این موضوع از نابرابری در دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی، همراه با دیگر عوامل اجتماعی و اقتصادی ناشی می‌شود.

       محققان می‌افزایند، میزان مرگ‌و‌میر نوزادان در ایالات متحده در 2015، شش نفر از هر 1000 کودک کوچک‌تر از پنج سال بوده؛ در حالی که به طور متوسط در تمام کشورهای با درآمد بالا، این مقدار حدود پنج مرگ به ازای هر 1000 نفر است. همچنین مردان و زنان در این کشور امید به زندگی کمتری در قیاس با سایر نقاط توسعه‌یافته جهان دارند. امید به زندگی مردان آمریکایی در 2015 به طور میانگین 7/76 سال بوده که حدود 8/66 سال از آن در سلامت خوب سپری می‌شود. امید به زندگی زنان در آمریکا به طور متوسط 5/81 سال بوده که 5/69 سال آن همراه با سلامت خوب است.

       طبق این گزارش، امید به زندگی در همه کشورهای با درآمد بالا در مجموع به طور میانگین 1/78 سال برای مردان و 4/83 سال برای زنان بود. به طور متوسط مردان، 9/68 سال و زنان، 2/72 سال در سلامت خوب زندگی می‌کنند.

       این یافته‌ها بخشی از مطالعه بار جهانی بیماری‌ها، حوادث و عوامل خطر سال 2015 بود که یک بررسی علمی از بیش از 300 بیماری و حادثه در 195 کشور و منطقه است.

       محققان دریافتند که سوءاستفاده از دارو و دیابت موجب مقدار قابل‌توجهی از بیماری و مرگ‌های زودرس در آمریکا نسبت به سایر کشورها می‌شود. الکل، سیگار کشیدن و دسترسی به اسلحه نیز به تهدید سلامت شهروندان این کشور ادامه می‌دهند.

       یکی از متخصصان برای مبارزه با این خطرات سلامت پیشنهاد کرده که آمریکا باید فراتر از یک «سیستم پزشکی بیمارستان-محور، دارو-محور» حرکت کند.

       دیابت مثال خوبی از مشکلات بهداشتی در جریان است که این کشور تجهیزات کافی برای مبارزه با آن ندارد.

       مردم برای کنترل دیابت خود یا اجتناب از آن، نیاز به تغذیه سالم و ورزش دارند؛ اما انجام این کار، مستلزم زندگی در جوامعی است که در آن مواد غذایی سالم، مقرون‌به‌صرفه و فرصت برای فعالیت فراوان است.
منبع: HealthDay
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: