کد خبر: ۱۲۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 09
شفاآنلاین>سلامت>یک متخصص طب سنتی گفت: خواب بد، معده ضعیف و غذای بد اگر در کنار هم قرار گیرند, حتماً ناراحتی‌های پوستی ایجاد می‌کند.
به گزارش شفاآنلاین : حسین رضایی زاده اظهار داشت: یکی از مسائلی که در بحث تغذیه باید توجه داشت, باهم خوری و برهم خوری و بدخوری است.

به گفته وی غذاهایی که از دیدگاه طب سنتی بد است در پزشکی رایج نیز بد شمرده می‌شوند مانند انواع فست فودها, غذاهای سرخ کرده, غذاهایی که خیلی غلیظ و سنگین هستند.

این متخصص طب سنتی افزود: باهم خوری یعنی رو هم غذا خوردن, مثلا خوردن پیش غذا, غذا و دسرها و میوه ها بلافاصله بعد از غذاست که این روند در مهمانی‌ها بیشتر اتفاق می‌افتد.

رضایی زاده اضافه کرد: ولی فارغ از مهمانی‌ها, خیلی از افراد در زندگی امروزی در وعده شامشان این اتفاق میفتد و این به دلیل آن است که در طول روز ممکن است نهارشان را بیرون میل کنند و صبحانه را با عجله می‌خورند و وقتی شب که به منزل می‌رسند, همه را جبران می‌کنند.

وی بیان داشت: بعد از غذا انواع میوه‌ها را می‌خورند به عنوان ملین سپس انواع سالاد و ماست را می‌خورند, برای تامین ریزمغذی و کلسیم و یک تجمع عجیب غریبی در معده اتفاق می‌افتد, خصوصا در معده‌ای که ضعیف شده باشد, این مسئله بسیار اذیت کننده است.

این متخصص طب سنتی اضافه کرد: توصیه می‌کنیم که میوه‌ها، سالاد و لبنیات را از غذای اصلی افراد جدا شود ولی حتما روزانه در میان وعده استفاده کنید. ما اعتقاد داریم وقتی دستگاه گوارش کار خودش را به خوبی و درستی انجام نمی‌دهد در خیلی از افراد می‌تواند مشکلات پوستی ایجاد کند و اگر شخصی خوابش هم نامنظم و مختل باشد این زمینه خیلی فراهم می‌شود یعنی خواب بد، معده ضعیف و غذای بد که این سه مورد که در کنار هم قرار می‌گیرند و حتما عوارض پوستی ایجاد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین بدون اینکه قرار باشد ما دارویی برای پوست شما تجویز کنیم تنها کار ما این است که در طی درمان که انجام می‌دهیم, پوست شما خود به خود روشن‌تر شود و هم جوش‌های پوستی از بین برود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: