کد خبر: ۱۲۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶:۳۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 09
شفا آنلاین>اجتماعی>بر اساس یک مطالعه جدید در آمریکا، کودکانی که به متخصصان طب جایگزین مانند کسانی که طب سوزنی و کایروپراکتیتک انجام می‌دهند مراجعه می‌کنند، در قیاس با همتایان خود تمایل کمتری به دریافت واکسن آنفلوآنزا دارند.
به گزارش شفا آنلاین،   محققان با بررسی حدود ۹۰۰۰ کودک دریافتند که ۳۳ درصد از آن‌هایی که به ملاقات پزشکان طب موسوم به «غیر غربی» برای خدماتی مانند طب سوزنی یا هومئوپاتیک رفته بودند، واکسن آنفلوآنزا زده‌اند. نزدیک به ۳۵ درصد از بچه‌هایی نیز که برای درمان‌های مبتنی بر دستکاری و بدن انسان مثل مراقبت کایروپراکتیک یا ماساژ به متخصصان مراجعه کرده بودند، این واکسن را دریافت کرده‌اند. در مقایسه، ۴۳ درصد از کودکانی که با هیچ‌یک از ارائه‌دهندگان طب جایگزین دیدار نداشتند، واکسن زده بودند.

       به گفته پژوهشگران، برخی از متخصصان طب مکمل و جایگزین دارای عقاید ضد واکسن و تردیدآمیز هستند. بیماران بیشتر و بیشتری به این افراد مراجعه می‌کنند و ممکن است از پزشکان خود انتظار داشته باشند تا آنان را در تصمیم‌گیری درباره انتخاب درمان مناسب از بین رویکردهای مکمل یا متعارف راهنمایی کنند. با این حال اغلب استفاده‌کنندگان از طب مکمل و جایگزین، این موضوع را برای پزشکان خود فاش نمی‌کنند.

       در مجموع حدود دو سوم از کودکان حاضر در این مطالعه، حداقل یکی از انواع طب مکمل یا جایگزین را تجربه کرده بودند؛ از تمرین یوگا تا دریافت روزانه مولتی‌ویتامین‌ها یا پیروی از رژیم‌های غذایی مشهور. بدون در نظر گرفتن مولتی‌ویتامین‌ها یا مکمل‌های معدنی، تنها ۱۷ درصد از این بچه‌ها از طب مکمل بهره می‌بردند.

       این مطالعه نشان داد زمانی که کودکان مولتی‌ویتامین مصرف می‌کردند، تمایل بیشتری به دریافت واکسن آنفلوآنزا نسبت به سایرین داشتند. (۴۵ درصد در برابر ۳۹ درصد). اکثر والدین باور محکمی به طب جایگزین دارند. همچنین احتمال دارد که والدینی که بیشتر درباره خطرات واکسیناسیون نگران هستند، بیشتر تمایل به خدمات طب جایگزین داشته باشند.

       بسیاری از والدین آمریکایی می‌گویند نیازی به واکسن آنفلوآنزا نمی‌بینند. اولین و شایع‌ترین دلیل این موضوع می‌تواند تماس کم با آنفلوآنزا در خانواده این افراد و مصونیت اندک این واکسن است. کسانی که به این بیماری مبتلا نشده باشند، شدت بالقوه آن را تخمین نمی‌زنند.

       آنفلوآنزا بیش از هر بیماری قابل پیشگیری با واکسن دیگری، موجب بستری شدن و مرگ‌ومیر در بین آمریکایی‌ها شده است.

       سالانه بیش از دویست هزار نفر در این کشور برای مشکلات تنفسی و قلبی مرتبط با آنفلوآنزای فصلی، در بیمارستان بستری می‌شوند. همچنین بر اساس آمار سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، این بیماری سبب مرگ ۳۰۰۰ تا ۴۹۰۰۰ نفر در سال می‌شود. این سازمان توصیه می‌کند هر فرد با سن ۶ ماه به بالا، هر سال یک واکسن آنفلوآنزا بزند.
منبع: Reuters
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: