کد خبر: ۱۲۶۲۱۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۰۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 08
عضو شورايعالي نظام پزشكي در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- عضو شورايعالي نظام پزشكي گفت: هجمه هایی که بر علیه جامعه پزشکی در فضاهای مجازی و رسانه های جمعی صورت مي گيرد به هیچ عنوان مبتنی بر شواهد علمی و عملی نیستند و نباید آنها را جدی گرفت.
دکتر محمدرضاخردمند در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شفا آنلاین ضمن اعلام این خبر افزود: اعتمادی که میان جامعه پزشکی و بیماران یا آحادمردم در طی صدها سال ایجاد شده یکی از سرمایه های مهم جامعه ایران به شمار می آید پس نباید خدشه ای به آن وارد کرد

عضو شواری عالی سازمان نظام پزشکی تصریح کرد:  این اعتماد موجب می شود که روند تشخیص بیماری و درمان به خوبی صورت گرفته و از بروز حواشی و تنش بین بیماران و پزشکان نیز اجتناب شود.

وی اضافه کرد: اگر به حُسن روابط و اعتماد بین مردم و پزشکان به هر نحوی آسیب رسانده شود تبعات آن  پيش از هر كس دامان مردم و بیماران را خواهد گرفت.

مشاور معاونت اجتماعي و پيشگيري از جرم قوه قضاييه خاطرنشان کرد: بر اساس نظرسنجی که به وسیله مراجع مستقل صورت گرفته، جامعه پزشكي در مقايسه با گروههاي صنفي ديگر ، در رده نخست از نظر اعتبار و ومورد وثوق بودن میان مردم قرار دارد. بنابراین بهتراست که از این حُسن اعتماد و ارتباط موجود میان پزشکان و بیماران به بهترین شکل استفاده شود تا ضمن پرهيز از هرگونه تنش یا ماجراجویی ، موجبات ارتقا سلامت مردم شريف ايران فراهم شود.

وی درخاتمه با اشاره به جوسازی هایی که درباره رسیدگی به پرونده مرحوم کیارستمی شد خاطرنشان کرد :بی تردید مطرح کردن مسائلي كه نیازمند کارشناسی عمیق و  مستلزم رسیدگی های کامل نهادهای نظارتی و انتظامی یا قضایی هستند در حين رسيدگي و قبل از حصول نتيجه نهايي در رسانه هاي جمعي ، به روند رسیدگی این نوع شکایات خدشه غير قابل جبران وارد ميسازد.بنابراین رسانه ها باید به این موضوع توجه جدی داشته باشند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اشرف دیباج
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
0
با سلام.بسیار خورسندم که میبینم سرانجام یک مسئول محترم با جسارت این مطلب را عنوان کرد.متاسفانه مدت مدیدی است سایر همکاران سکوت کرده و از این مهم به سادگی میگذرند.
دكتر محمد فرقانى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۸
0
0
از مطالب قشنك و زيباتون ممنونم دكتر خردمند عزيز مثل هميشه موفق باشيد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: