کد خبر: ۱۲۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 07
شفا آنلاین>سلامت>وزارت بهداشت در هفته گذشته مخاطب دیوان محاسبات در موضوع حقوق های نجومی قرار گرفت و اظهاراتی را به خبرنگاران ارائه داد.
به گزارش شفا آنلاین،در هفته ای که گذشت وزارت بهداشت اظهارنظرهایی در مورد حقوق های نجومی داشت و برای اولین بار انتقال هوایی قلب پیوندی از بوشهر به تهران انجام شد.

اظهار نظر وزير بهداشت در مورد حقوق‌های نجومی ديوان محاسبات
وزیر بهداشت با بیان اینکه از دستگاه قضایی کشور گلایه داریم، بیان کرد: چرا باید اجازه دهیم دروغ و تهمت در فضای رسانه‌ای ادامه پیدا کند. اگر کسی مدرکی دارد به دستگاه قضا ارائه کند تا با تخلف صورت گرفته برخورد شود.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه دیوان محاسبات گزارشی نسبت به چهار وزارتخانه ارائه کرده و ما از اول میدانستیم که وزارت بهداشت در بین آنهاست، افزود: من بارها گفتم حقوق و مزایای بهداشت و درمان را در کنار حقوق سایر دستگاه‌ها قرار دهند، آنها را اعلام کنند و بگذارند مردم قضاوت کنند.

نخستین انتقال هوایی عضو پیوندی در کشور رقم خورد 
پیرو انجام اولین انتقال هوایی عضو پیوندی در کشور و عمل پیوند قلب از بیمار مرگ مغزی ۱۴ ساله در بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر و تلاش تیم فرآهم آوری پیوند برای پیوند آن به یک جوان نیازمند عضو در بیمارستان امام خمینی (ره) تهران، وزیر بهداشت در پیامی از همه تلاشگرانی که با انجام کار گروهی دقیق، موفق شدند زندگی و جانی دوباره را به یک جوان هدیه دهند، قدردانی کرد. 

حسن هاشمی در این پیام، انجام نخستین انتقال هوایی عضو پیوندی در کشور را گشوده شدن دروازه‌ای جدید و افقی سراسر نور بر روی نیازمندان به دریافت عضو عنوان کرد.

تولید یک‌ونیم میلیون دز واکسن تب برفکی تا پایان سال
کهرام رییس موسسه رازی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته دامپزشکی که در این موسسه برگزار شد، با اشاره به طرح ساخت واکسن های نو ترکیب اظهار داشت: ‌این نوع واکسن در حوزه تکنولوژی و مهندسی ژنتیک در امور دام بوده که نزدیک به 14 سال بر روی ان تحقیقات گسترده ای صورت گرفته است. 

رییس موسسه سرم سازی رازی تدوین سیاست‌های تحقیقاتی دامپزشکی و تجاری سازی محصولات را از دیگر برنامه‌های این مؤسسه دانست و افزود: درصدد هستیم بین یک تا یک و نیم میلیون دُز واکسن تب برفکی روغنی تا پایان سال تولید کرده و به بازار تحویل دهیم.

پرستاران حداقل 2 میلیون حقوق می گیرند
محمد ميرزابيگى معاون پرستارى وزارت بهداشت در نشست خبرى كه در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، بيان كرد:نيروهاى شركتى با مشكلاتى از جمله رعايت نشدن حقوق و تحت پوشش بيمه نبودن روبه رو بودند كه راهكار شركتى شدن در نظر گرفته شد. براى رفع مشكلات پرستاران شركتى دو بخشنامه ابلاغ كرديم كه بر اساس آن كارشناس پرستارى خريد خدمت نبايد كمتر از دو ميليون و ٧ هزار تومان درآمد داشته باشد.

پیشرفت در برخورد با قلیان بسیار کند است 
شهنام عرشی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در منطقه تحت پوشش دانشگاه، 117 رستوران و سفره خانه وجود دارد که در راستای طرح برخورد با عرضه قلیان، این اماکن 300 مرتبه در مجموع پلمپ شده‌اند. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بیان کرد: مشکل اساسی بعد از پلمپ این اماکن، نبود قوانین جدی برای برخورد است که پس از پرداخت جریمه‌های ناچیز، دوباره شروع به فعالیت می‌کنند.

تایید واردات گوشت روسی
مهدی خلج رییس سازمان دامپزشکی کشور در نشست خبری این سازمان که به مناسبت روز ملی دامپزشکی برگزار شد، در خصوص تخلف یکی از شرکت‌های واکسن‌ سازی و وارد کردن واکسن‌های تاریخ گذشته به بازار و دخالت یکی از وزارت‌های امنیتی در این خصوص توسط آن اظهار داشت: طبق بخشنامه‌های سازمان دامپزشکی و همه ادارات این سازمان ابلاغ شده که شرکت‌های دولتی و خصوصی از نظر این سازمان فرقی ندارند و شرایط نگهداری و منشا تولید واکسن‌ها برای سازمان دامپزشکی مهم است و در صورت تخلف با آنها برخورد خواهیم کرد و در این خصوص تخلف این شرکت به مرحله توزیع نرسیده بوده و به همین علت سازمان دامپزشکی وارد جریان نشده است. 

خلج متذکر شد:‌ صدور مجوز واردات گوشت منجمد از روسیه به ایران انجام شد به گونه ای که گوشت های بی استخوان به زودی وارد کشور می شوند.
برچسب ها: بهداشت ، سلامت ، وزیر
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: