کد خبر: ۱۲۶۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 07
شفا آنلاین>حوادث پزشکی> اولین داروی ضد سل که اختصاصا برای کودکان طراحی و تولید شده در کنیا در دسترس قرار گرفته است. این تک‌دارو که در واقع ترکیب سه دارو است، به‌راحتی در آب حل می‌شود و درمان حداقل شش ماهه این بیماری را برای کودکان مبتلا بسیار آسان‌تر می‌کند.

به گزارش شفا آنلاین، درمان سل کار دشواری است، میکروب این بیماری به دارو بسیار مقاوم است و معمولا باید ترکیبی از 3 تا 6 آنتی‌بیوتیک را حداقل به مدت شش ماه به بیمار داد تا سل او درمان شود اما این قرص‌ها برای بزرگسالان ساخته شده و برای کودکان باید آنها را خرد کرد تا بتوانند آن را مصرف کنند. خوردن این داروهای خرد شده بدمزه برای کودکان سخت است. علاوه بر این که، دوز دارویی که به بدن کودک می‌رسد هم دقیق نیست. اما خوردن داروی جدید که طعم میوه می‌دهد برای کودکان بسیار راحت‌تر است و دوز درمانی دقیق هم به بدن کودک می‌رسد.

       کنیا اولین کشوری است که این دارو را در اختیار کودکان مبتلا به سل قرار داده و هجده کشور دیگر هم این دارو را سفارش داده‌اند.

       یکی از بزرگترین مشکلات درمان سل، حتی در بزرگسالان، قطع درمان است. میزان زیاد آنتی‌بیوتیک‌های لازم برای درمان که باید مدت طولانی مصرف شوند عوارض جانبی بسیاری برای بیمار ایجاد می‌کنند و این باعث می‌شود بسیاری درمان را قطع کنند. این مشکل در کودکان شدیدتر است به‌خصوص که تا به حال باید داروهایی را مصرف می‌کردند که برای بزرگسالان ساخته شده بود. نیمه‌کاره گذاشتن درمان باعث افزایش مقاومت میکروب سل به دارو می‌شود، آن هم در حالی که میکروب سل ذاتا یکی از مقام‌ترین میکروب‌ها به درمان است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: