کد خبر: ۱۲۶۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۰ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 06
شفا آنلاین>سلامت>جامعه پزشکی >رئیس سازمان نظام پزشکی کشور گفت: ایران در حوزه پوست و مو به منظور استفاده از سلول های بنیادی خوب ورود کرده است و پیشقدم و پیشرو در این حوزه است.
به گزارش شفا آنلاین، علیرضا زالی روز پنجشنبه در سمپوزیوم پوست، ترمیم، سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی افزود: پیشرفت های سال های اخیر هم حاکی از آن است که ما می توانیم در این زمینه توفیقات بیشتری داشته باشیم .
وی اظهار کرد: خوشبختانه کارهای انجام شده در زمینه کشت و استحصال سلول های فیبروبلاست پوست در کشور انجام از جمله کارهای نوین و بدیع است و با این اقدامات، راه جدیدی برای درمان بیماری های پوست باز خواهد شد.
زالی افزود: به عنوان نمونه ، حدود 600 هزار تن در کشور به بیماری ویتیلیگو مبتلا هستند که یک سوم آنها به انواع روش های درمانی موجود پاسخ نمی دهند و این افراد نیاز به روش های درمانی جدید دارند که استفاده از سلول های بنیادی، افق های نوین درمانی برای آنها ایجاد خواهد کرد.
ویتیلیگو یک اختلال تولید رنگدانه در پوست است که در آن ملانوسیت ها (سلول هایی که رنگدانه تولید می کنند) در پوست، غشاهای مخاطی و شبکیه تخریب شده اند. در نتیجه لکه های سفید پوست در نواحی مختلف بدن ظاهر می شوند.
وی با اشاره به توفیقات ایرانی ها در این زمینه، اظهار کرد که در زمینه درمان بیماری ویتیلیگو با استفاده از سلول های بنیادی در کشور ، مقالات خوبی منتشر شده است و در این حوزه بالاتر از میانگین جهانی هستیم.
زالی با اشاره به اینکه طب بازساختی می تواند به عنوان یک الگوی جدید پیشگیری و درمان معرفی شود، خاطرنشان کرد: این علم رو به توسعه است و در سال های آینده ما پیشرفت های بسیار زیادی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.
وی بر لزوم تحت پوشش قرار گرفتن روش های سلول درمانی تاکید کرد و گفت: متاسفانه در بسیاری از موارد روش های نوین درمانی مانند سلول بنیادی هنوز وارد این موضوع نشده اند.
رئیس سازمان نظام پزشکی کشور یاد آور شد: شاید یکی از راه توسعه سلول های بنیادی در کشور ما به صورت علمی و آکادمیک استفاده از ظرفیت بیمه ای و پشتیبانی آنها باشد.
سمپوزیوم یک روزه پوست، ترمیم و سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور جمعی از محققان، پزشکان و دانشجویان امروز ( 15 مهرماه) در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: