کد خبر: ۱۲۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۰ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 07
شفا آنلاین>سلامت>حمله‌های قلبی در زنان اغلب از نظر علت و علائم با حمله‌های قلبی مردان تفاوت دارد و کشنده‌تر هم هستند.
به گزارش شفا آنلاین،وب‌سایت WebMD، این فرض یک اعلامیه علمی از انجمن قلب امریکا (AHA) است که امیدوار است بتواند به بالابردن آگاهی درباره تفاوت‌های کلیدی شاخص‌های حمله قلبی و درمان آن در زنان کمک کند.


به گفته دکتر گرگ فونارو، استاد بیماری‌های قلب در دانشگاه کالیفرنیا، زنانی که علائم حمله قلبی خود را نمی‌شناسند، به دنبال درمان ضروری آن نمی‌روند.
او گفت: «این تأخیرهای درمانی به نرخ بیشتر مرگ و میر زنان، علی‌الخصوص زنان جوان می‌انجامد.»


در سرتاسر دنیا، بیماری قلبی عروقی علت اصلی مرگ زنان است. از سال ۱۹۸۴ نرخ بقای حمله قلبی در ایالات متحده بهبود یافته است. اما بنابر اعلام AHA، نرخ مرگ و میر قلبی در زنان هنوز بیشتر از مردان است.


به گفته دکتر لاکسمی مهتا، این اعلامیه جدید به بازبینی شواهد علمی فعلی پرداخته، شکاف‌های موجود در دانش را گوشزد می‌کند و به بحث درباره نیاز به تحقیق بیشتر در زنان می‌پردازد. دکتر مهتا رئیس گروه نگارش اعلامیه و سرپرست برنامه سلامت قلبی‌عروقی زنان در دانشگاه ایالت اوهایو است.


مهتا از خطرات بیماری قلبی برای زنان به خوبی آگاه است. او گفت: «از آنجا که هر دو مادربزرگم در سن ۶۰ سالگی بر اثر حمله قلبی مردند و هر دو علائم غیر معمول داشتند، برای نگارش این اعلامیه انگیزه داشتم.»


این اعلامیه  در ژورنال انجمن قلب امریکا به نام گردش منتشر شد.

 

برچسب ها: حمله قلبی ، زنان ، مردان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: