کد خبر: ۱۲۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 06
شفا آنلاین>سلامت>هورمون درمانی که یکی از روش های درمانی اتخاذ شده از سوی پزشکان برای مقابله با برخی بیماری ها از قبیل سرطان پروستات محسوب می شود؛ می تواند خطر بروز بیماری های قلبی را در بیماران افزایش دهد.

به گزارش شفا آنلاین،یکی از رایج ترین روش های درمان سرطان پروستات، هورمون درمانی است که در آن تولید هورمون آندروژن در مردان متوقف می شود، این هورمون به عنوان اصلی ترین عامل رشد سلول های سرطان پروستات شناخته می شود.

مطالعات جدید نشان می دهد که روش های مبتنی بر هورمون درمانی در بیماران دارای سرطان پروستات می تواند سبب افزایش خطر بروز حملات قلبی شده و این احتمال در افرادی که دارای سابقه بیماری های قلبی هستند، بسیار بیشتر خواهد بود.

ناتانیل لستر کول سرپرست این تیم تحقیقاتی و پژوهشگر موسسه  سرطان ییل در بریتانیا در رابطه با ارتباط هورمون درمانی و حملات قلبی گفت : مطالعات جدید نشان می دهد که روش های مبتنی بر هورمون درمانی در بیماران دارای سرطان پروستات می تواند سبب افزایش خطر بروز حملات قلبی شده و این احتمال در افرادی که دارای سابقه بیماری های قلبی هستند، بسیار بیشتر خواهد بود. این مساله به دلیل بروز تغییرات بیو شیمیائی در بدن این گروه از بیماران رخ می دهد.

به اعتقا پژوهشگران، در صورت ادامه دار بودن هورمون درمانی ، این تغییرات بیوشیمائی سبب افزایش آنتی ژن های ویژه پروستات در خون بیماران شده و خطر بروز مشکلات قلبی در این افراد افزایش پیدا می کند به همین دلیل توصیه می شود، بیماران مبتلا به سرطان پروستاتی که تحت هورمون درمانی قرار دارند از نظر سلامت قلبی و شرایط عملکرد قلب و عروق به طور دائم تحت کنترل قرار داشته باشند.

در این مطالعات، پژوهشگران همچنین اقدام به مطالعه و بررسی شرایط جسمانی مردانی که دارای سرطان پروستات بوده یا در خطر ابتلا به این بیماری هستند و در رده سنی 40 ، 50 و 60 سال قرار دارند، کرده و میزان افزایش خطر حملات قلبی در هنگام هورمون درمانی در آن ها را ثبت کردند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: