کد خبر: ۱۲۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 06
شفا آنلاین>سلامت>تغییر فصل می‌تواند برای بسیاری از افرادی که دچار آلرژی فصلی هستند، بسیار آزاردهنده باشد. نکته‌های زیر را برای به کاهش عوارض آلرژی در نظر داشته باشید:
 به گزارش شفا آنلاین،   خانه را تمیز نگاه دارید. یکی از بهترین راه‌ها برای مواجهه با آلرژی، از بین بردن آلودگی‌ها به ویژه آن‌هایی است که روی پوست و موی شما قرار دارند. یک روش دیگر درآوردن کفش به محض وارد شدن به خانه و عوض کردن لباس‌هاست.

        اگر منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید در یک بخش آلوده شهر قرار دارد، کمتر از منزل خارج شوید و تاجایی که می‌توانید در این روزها فعالیت‌هایتان را به داخل خانه محدود کنید.

        هنگامی که میزان گرد و خاک در هوا زیاد است، از منزل خارج نشوید. اغلب در بعد از ظهرهای خشک و خنک این گونه است، ولی میزان این گرده‌ها در هوای سرد و مرطوب (بعد از باران) به طور عجیبی کاهش می‌یابد.

        هنگام راه رفتن بر روی چمنزار و انبوه برگ‌های ریخته شده از درختان به صورتتان ماسک بزنید، زیرا در این حالت، گرده گیاهان و اسپور قارچ‌ها در هوا زیاد هستند.

        هنگام رانندگی، تهویه ماشین را روشن کنید تا مانع از ورود هوای بیرون به داخل ماشین که مملو از مواد آلرژی‌زاست شود.

        مواقعی که در اطراف شهر هستید، پنجره‌های ماشین را ببندید. زمانی که در فضاهای بسته‌ای مانند خودروها قرار دارید باید شیشه‌ها را به طور کامل بالا بیاورید تا کمتر در معرض گرد و خاک قرار بگیرید.

        اگر نسبت به حیوانات آلرژی دارید، آنها را داخل اتاق نیاورید و هنگام دست‌زدن به آنها ماسک بزنید، یا اینکه در کل، حیوانی در منزل نگه ندارید.

        اگر نسبت به گرد و غبار حساسیت دارید، کف اتاق‌ها را با جاروبرقی جارو بزنید و با دستمال مرطوب، گرد و خاک وسایل را پاک کنید.

        شست وشوی بینی با سرم نمکی به باز ماندن راه‌های هوایی کمک زیادی می‌کند، استفاده از درمان موضعی اسپری‌های بینی بسیار کمک‌کننده است، 2 هفته قبل از شروع علایم با کمک درمان کم‌عارضه و کم هزینه اسپری ( کلرید سدیم)، می‌توانید از بروز علایم پیشگیری کنید.

        از تهویه کننده‌های هوا و فیلترها استفاده کنید. در فصل آلرژی پنجره‌ها را ببندید و دستگاه تهویه را روشن کنید. در فضای خیلی مرطوب با استفاده از دستگاه رطوبت‌زدا هوا را خشک نگه دارید چون رطوبت زیاد باعث رشد هاگ‌ها و قارچ‌ها می‌شود و آلرژی را تشدید می‌کند.

        به جای فرش و قالی از کف‌پوش استفاده کنید. قالی‌ها محل تجمع گرد وغبار و گرده‌ها و سایر عوامل آلرژی‌زا هستند. کارهای باغداری و گلکاری را به افراد دیگر خانواده واگذار کنید.
منبع: EverydayHealth
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: