کد خبر: ۱۲۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۵ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 03
شفا آنلاین>سلامت>حدود یک‌سوم از مبتلایان به آرتریت روماتویید، پس از تجویز داروهای بیولوژیک ضدفاکتور نکروز‌دهنده تومور، هنوز به طور پایدار بیماری فعال دارند و با عدم پاسخ‌دهی درمانی کافی مواجه می‌شوند.
به گزارش شفا آنلاین،البته راه زیادی مانده تا بتوان به درستی تصمیم گرفت کدام دارو بعد از این مرحله درمان بهترین انتخاب است. مطالعه جدیدی که در نشریه انجمن بیماری‌های خودایمنی آمریکا به چاپ رسیده، نشان داده که در هفته 24 مطالعه در بیماری فعال، یک داروی ضدفاکتور نکروز‌دهنده تومور در دستیابی به پاسخ‌درمانی در مقایسه با داروی ضدفاکتور نکروز‌دهنده تومور موثرتر است.

به طور کلی، سرپرست گروه تحقیقاتی در دانشگاه پزشکی استراسبورگ معتقد است که مهارکننده‌های فاکتور ضدنکروز‌دهنده تومور، موجب بهبود کیفیت زندگی آن دسته از مبتلایان به آرتریت روماتویید که پاسخ‌دهی ناکافی به درمان با داروی متوترکسات داشته‌اند می‌شود. برای این مطالعه، محققان به طور تصادفی 300 بیمار مبتلا به آرتریت روماتویید که بیماری آنها فعالیت پایداری داشت و به درمان ضدفاکتور نکروز‌دهنده تومور پاسخ ناکافی داشته‌اند را تحت درمان با یک داروی بیولوژیک غیرهدف قرار‌دهنده فاکتور نکروز‌دهنده تومور یا یک داروی ضدفاکتور نکروز‌دهنده تومور -غیراز درمان قبلی- قرار دادند. به گفته محققان این مطالعه، هدف بررسی استراتژی‌های درمانی مختلف بود و نه یک داروی منحصر به فرد. در هفته 24، پس از پایان مطالعه با 269 بیمار، 101 نفر از 146 نفر بیمار(69درصد) از گروه تحت درمان با غیرفاکتور نکروز‌دهنده تومور و 76درصد (52درصد) از گروه دریافت‌کننده دومین ضدفاکتور نکروز‌دهنده تومور، به پاسخ‌دهی خوب یا متوسط درمانی دست یافتند. 83درصد از شرکت‌کنندگان در مطالعه زن بودند و متوسط سنی آنان، 57سال بود.
منبع: PRNewswire
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: