کد خبر: ۱۲۵۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۰:۴۵ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - 2016October 03
شفا آنلاین>سلامت>پژوهش های جدید نشان می دهد که ابتلا به بیماری آلزایمر ارتباط مستقیمی با شیوه زندگی دارد. محققان دریافتند که علت 76 درصد از موارد زوال عقل و آلزایمر به دلیل شیوه زندگی نادرست و عوامل محیطی همچون سطح آموزش گزارش شده است.

به گزارش شفا آنلاین،محققان موسسه خیریه بهداشت Age UK در بریتانیا (British health charity Age UK) در پژوهش های جدید خود به بررسی ارتباط آلزایمر و شیوه زندگی پرداختند. آن ها در این بررسی ها دریافتند ایجاد تغییرات اساسی در شیوه زندگی می تواند به جلوگیری از بروز بیماری آلزایمر و دیگر گونه های اختلالات ضعف حافظه کمک کند.

پژوهش های جدید نشان می دهد  76 درصد از موارد  زوال عقل و ضعف حافظه در اثر شیوه زندگی غلط و دیگر عوامل محیطی همچون سطح آموزش به وجود می آید. در حقیقت  زوال عقل در اثر تغییرات مهارت های فکر کردن با توجه به سن از جمله از دست دادن حافظه و سرعت تفکر ایجاد می شود.

پژوهش های جدید نشان می دهد که 76 درصد از موارد  زوال عقل و ضعف حافظه در اثر شیوه زندگی غلط و دیگر عوامل محیطی همچون سطح آموزش به وجود می آید. در حقیقت  زوال عقل در اثر تغییرات مهارت های فکر کردن با توجه به سن از جمله از دست دادن حافظه و سرعت تفکر ایجاد می شود.

تجزیه و تحلیل های این محققان نشان می دهد که پنج مرحله ساده و موثر وجود دارد که مردم می توانند از آن ها برای حفظ سلامت مغز و کاهش خطر ابتلا به زوال عقل یا آلزایمر ، استفاده کنند. این پنج مرحله عبارت اند از؛ انجام ورزش منظم ، داشتن یک رژیم غذایی سالم ، مطالعه ، عدم استفاده از سیگار و مصرف نکردن مشروبات الکلی. لازم به ذکر است که علاوه بر این پنج مرحله ، پیشگیری و درمان دیابت ، فشار خون بالا و چاقی نیز در جلوگیری از ابتلا به زوال عقل و آلزایمر موثر هستند .

در این پژوهش که در  مناطق مختلف بریتانیا به مدت بیش از سی سال انجام گرفت؛  جمعیتی از مردان در سنین بین 45 تا 59 ساله چهار یا پنج مرحله از این شیوه زندگی را دنبال کردند که نتایج به دست آمده جاکی از این حقیقت است که این افراد در حدود 36 درصد نسبت به دیگران کمتر در معرض خطر ابتلا به زوال عقل قرار گرفتند.

پژوهشگران امیدوارند  که مردم در شیوه زندگی خود تغییرات مثبت و قطعی ایجاد کنند که در اثر آن خطر ابتلا به این بیماری ها کاهش پیدا می کند . در حال حاضر هیچ گونه روش درمانی و یا تغییر روند زوال عقل توسط دارو وجود ندارد . این پژوهش ها نشان می دهد که بهترین راه ، جلوگیری از ابتلا به این بیماری است و با تغییر اساسی روش زندگی و رعایت مسائل یاد شده که روشی ساده و موثر است می توان به این خواسته دست یافت .

کارولین آبراهامز (Caroline Abrahams) مدیر موسسه خیریه بهداشت بریتانیا Age UK اعلام کرد که هر کدام از ما زودتر روش زندگی خود را تغییر دهیم و از این پنج مرحله پیروی کنیم ، شانس داشتن یک زندگی سالم در آینده را زودتر به دست آورده ایم.  

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: