کد خبر: ۱۲۵۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 30
شفا آنلاین>اجتماعی>رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی سرشماری نفوس و مسکن شهرستان تهران با اشاره به اینکه از سوم مهرماه سرشماری نفس و مسکن در فاز اول به صورت اینترنتی شروع شده است، گفت: از همه شهروندان درخواست می کنیم در این سرشماری برای بدست آمدن امارهای قابل اتکا و به طبع آن برنامه ریزی مناسب برای کشور همه شهروندان مشارکت کنند.
به گزارش شفا آنلاین،علی جنگ روی با تاکید بر اینکه اگر فردی در مرحله اول یعنی از 3 لغایت 24 مهرماه اطلاعات خود را به صورت اینترنتی ثبت نکنند می توانند در تاریخ 25 مهرماه لغایت 25 آبانماه در سرشماری حضوری اطلاعات خود را ارائه کنند. اگر خانواری در این دو مرحله نیز حاضر نباشد به صورت مصاحبه تلفنی در سرشماری شرکت داده می شود.

وی افزود: در سرشماری امسال، مردم با شرکت در ثبت نام اینترنتی، دقت، سرعت و دسترسی راحت به اطلاعات را فراهم می کنند و این کاهش چشمگیر هزینه های طرح را در بر می گیرد.
رئیس کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی سرشماری نفوس و مسکن شهرستان تهران تاکید کرد: پیش بینی می کنیم حدود 40درصد مردم تهران به صورت اینترنتی در این طرح مشارکت داشته باشند و در صورت تحقق این امر علاوه بر افزایش سرعت تکمیل شدن نتایج سرشماری، کاهش هزینه ها را نیز شاهد خواهیم بود.
وی ادامه داد: در تهران حدود 3000 آمارگیر در فاز دوم طرح که از 25 مهرماه تا 25 آبان ماه به صورت حضوری است، آمارگیری خود را در نقاط مختلف شهرستان تهران انجام می دهند. در حقیقت سرشماری اینترنتی از 3 تا 24 مهر برگزار می شود و سرشماری حضوری (با مراجعه به منازل مردم) نیز از 25 مهر تا 25 آبان انجام خواهد شد.
جنگ روی تاکید کرد: سامانه پیامکی 50002708 پل ارتباطی بین شهروندان تهرانی با مسئولان طرح سرشماری است. همچنین یک هزار نفر از خانوارهایی که در سرشماری اینترنتی شرکت کنند به قید قرعه یک میلیون تومان جایزه خواهند گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که "آیا برای افرادی که در سرشماری (هر سه مرحله) شرکت نمی کنند محدودیتی در نظر گرفته می شود؟" گفت: خیر هیچ محدودیتی برای خانواری که در سرشماری شرکت نمی کنند وجود نخواهد داشت اما شهروندان باید توجه داشته باشند که به دست آمدن امار دقیق و قابل اتکا می تواند منجر به برنامه ریزی صحیح برای آینده کشور باشد و توسعه را به همراه داشته باشد لذا مشارکت همه شهروندان لازمه انجام سرشماری صحیح است و انتظار می رود همه خانوارها در این سرشماری شرکت کنند.
برچسب ها: نفوس ، مسکن ، اجتماعی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: