کد خبر: ۱۲۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 30
شفا آنلاین>سلامت>مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور توانبخشی گفت: با توجه به افزایش شیوع اوتیسم به زودی طرح غربالگری این بیماری با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استثنایی و بهزیستی انجام خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین،محمد تقی جغتایی مشاور وزیر بهداشت که در همایش ملی توانبخشی ابن سینا در همدان سخن می گفت با اعلام مطلب فوق افزود: هم اکنون یکی از مهمترین برنامه های وزارت بهداشت ایجاد بیمارستان جنرال توانبخشی در کشور است که در این راستا باید 2 هزار تخت بیمارستانی در این مراکز ایجاد شود.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به سوانح و حوادث بالای ناشی از تصادف، سقوط و آسیب های ناشی از آن پرداختن به موضوع توانبخشی از مهمترین نیازهای حوزه پزشکی در کشور است.
 
جغتایی تصریح کرد: با پیشرفت های علمی و توسعه روز افزون دانش پزشکی هم اکنون مشکلات توانبخشی که روزی در نظر افراد غیر قابل درمان بود در یک دوره درمان می شوند.
 
وی با بیان اینکه حوزه توانبخشی نیازمند کار تیمی و گروهی است گفت: برگزاری چنین همایش های علمی در کنار تبادل اطلاعات و تجربیات می تواند موجب تغییر نگرش ها و افزایش ضریب درمان و توانمندی در افراد آسیب دیده باشد.
 
جغتایی با اشاره به توانمندی های استان همدان در حوزه پزشکی تاکید کرد: همدان هم اکنون مرکز پزشکی غرب کشور است و وجود آرامگاه حکیم هزاره ها در این استان می تواند این استان را به عنوان مهد پزشکی کشور معرفی کند.
 
محمد صادق سیف پناهی، دبیر علمی نخستین همایش کشوری توانبخشی ابن سینا نیز در این همایش گفت: از زمان اعلام فراخوان این همایش 200 اثر به دبیرخانه این همایش ارسال که 100 مقاله به صورت پوستر و 24 مورد از این مقاله ها به صورت سخنرانی در این همایش ارائه خواهد شد.
 
وی گفت: نخستین همایش کشوری توانبخشی ابن سینا با هدف ارتقای تعامل بین رشته ای علوم توانبخشی توسط دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی همدان با همکاری انجمن های مرتبط برگزار می شود.
 
سیف پناهی، یادآور شد: ‎ 20 استاد از دانشگاه‎های علوم پزشکی کشور در حیطه‎های مختلف اصول توانبخشی شامل سالمندی، کم‎شنوایی، تکنولوژی های نوین و مداخلات ارتباطی با محوریت توانبخشی عصبی در این همایش حضور دارند.
 
وی افزود: دانشکده توانبخشی همدان در سال 1387 در سه رشته گفتاردرمانی، شنوایی شناسی و کاردرمانی آغاز به کار کرد و در حال حاضر 317 دانشجو در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: