کد خبر: ۱۲۵۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 30
شفا آنلاین>سلامت>خانم ورونیکا اسکوارتسوا وزیر بهداشت و درمان روسیه درباره همکاری ها با ایران در عرصه سلامت گفت: قدردان وزارت بهداشت جمهوری اسلامی برای تفاهم کاری با روسیه در حوزه های درمانی و دارویی هستیم.
به گزارش شفا آنلاین،وزیر بهداشت روسیه روز پنجشنبه در حاشیه مذاکرات با سیدحسن هاشمی همتای ایرانی خود در مسکو در پاسخ به پرسش خبرنگار در باره افق روابط دو کشور در حوزه سلامت، افزود: در دو سال گذشته شاهد توسعه کیفی مناسبات تهران و مسکو در عرصه های مختلف هستیم.

اسکوارتسوا تاکید کرد: یکی از عرصه های روابط وزارت خانه های بهداشت ایران و روسیه همکاری در تامین نیازهای دارویی و صنایع داروسازی می باشد که اقدام های خوبی صورت گرفته است.
وی گفت: توسعه نوآوری ها در عرصه های تولید دارو و علوم پزشکی دو زمینه مهم روابط بهداشتی درمانی دو کشور را تشکیل می دهد و در حوزه بیماری ها نیز تبادل تجربیات صورت می گیرد. از سوی دیگر، برنامه همکاری های دو وزارت خانه در سال 2016 اجرا شده است که امیدواریم این روند پیشرفت ادامه یابد.
اسکوارتسوا همچنین در جمع خبرنگاران پس از پایان مذاکرات خود با هاشمی ضمن تاکید بر اینکه روابط دو کشور شتابان در حال گسترش است، از این وضعیت ابراز خرسندی کرد.
وزیر بهداشت روسیه گفت که توسعه این روابط با توجه به همزمان بودن اعمال تحریم های غربی، اهمیت زیادی دارد و امیدواریم ارتقای مناسبات در آینده نیز ادامه یابد.
وی همچنین اظهار کرد: امضای 11 سند همکاری در حوزه سلامت که در سفر هیات ایرانی به مسکو بین بخش های خصوصی دو کشور صورت گرفت، دامنه مناسبات را گسترش خواهد داد و این امر به نفع دو کشور است و از آن استقبال می کنیم.
تحقیق و پژوهش، ثبت روسی داروهای ساخت ایران، تولید مشترک و عرضه داروی ایرانی در روسیه، واکسن، بازاریابی برای صادرات به کشورهای دیگر، تجهیزات و فناوری پیشرفته مرتبط با صنایع پزشکی از جمله امور تشخیصی و درمانی و تبادل تجربیات برخی از محورهای مورد توافق در اسناد امضا شده بین بخش های خصوصی دو کشور است.
وزیران بهداشت ایران و روسیه در مذاکرات امروز خود در مسکو برای افزایش همکاری های دو کشور در بخش های مختلف حوزه سلامت از جمله دارویی توافق کردند.
در این مذاکرات که روز پنجشنبه در چارچوب برنامه کاری سفر دو روزه هیات ایرانی به ریاست هاشمی و حضور مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه انجام شد، دو پروتکل روابط دارویی و تجهیزات پزشکی و یک برنامه اقدام عملیاتی همکاری های بهداشتی امضا شد.
هیات جمهوری اسلامی ایران به ریاست وزیر بهداشت در چارچوب راه اندازی یک خط تولید داروی ایرانی و همچنین مذاکره با مقام های روسی با هدف گسترش روابط در این حوزه دیروز وارد روسیه شد.
خط تولید ماده اولیه داروی نوساخت فینگولیمود برای درمان ام اس دیروز کار خود را آغاز کرد و براساس توافق انجام شده، طرف ایرانی انتقال فناوری را با شریک روسی خود اجرا می کند.
براساس این همکاری، مواد اولیه این دارو براساس بالاترین استانداردهای جهانی مورد تائید سازمان های بین المللی قابل عرضه به بازار دارویی روسیه و دیگر کشورها تولید خواهد شد.
ارزش هزینه ای بازار دارو و تجهیزات پزشکی در روسیه سالانه 24 میلیارد دلار می باشد که فرصت های فراوانی را برای شرکت های ایرانی ایجاد کرده است و همچنین کشورهای اوراسیا مکمل این بازار به شمار می روند.
محسن اسدی لاری قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل، مصطفی قائمی رئیس انستیتو پاستور، عباس زارع نژاد رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی، محمود بیگلر مدیرکل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی، فرزاد پیرویان معاون سازمان غذا و دارو، حسام الدین مدنی مسئول پیگیری امور حوزه سلامت در روسیه، فریدالدین تهرانچی معاون اجرایی امور بین المللی و فرشته زراعتی رئیس اداره همکاری های علمی وزارت بهداشت اعضای هیات ایرانی در این سفر دو روزه هستند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: