کد خبر: ۱۲۴۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۰ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 28
شفاآنلاین>سلامت> وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت هفتم مهر "روز ایمنی و آتش نشانی " ضمن تبریک و تجلیل از خدمات و جانفشانی های آتش نشانان که آنها را " ققنوس های ملکوتی" خواند، تاکید کرد: ارتقای سطح فرهنگ پیشگیری و مقابله و آموزش مهارت خود امدادی نقش بسزایی در کاستن از هزینه های فراوان درمان و سوختن سرمایه های مالی و معنوی دارد.
به گزارش شفاآنلاین : متن  پیام دکتر حسن هاشمی به شرح زیر است:

درود  بر شما آتش نشانان جان بر کف ، شما که بر قلب آتش میزنید تا جان های سوخته را آرام بخشید و چشمان گریان و هراسان از لهیب و شعله های آتش را  به ساحل امن و نجات رسانید و چه بسا از خیل شما بزرگواران غیور که در این راه چون ققنوس بر آمده از خاکستر و آتش ، حیات جاوید را تجسم بخشیدند .

هفتم مهر  "روز ایمنی و آتش نشانی "  فرصتی است که ضمن تجلیل از شما عزیزان، یک بار دیگر تاکید کنیم لازم است  مخاطرات و آسیب های حاصل از سوختگی را جدی گرفته و در این مورد تدبیری بیندیشیم . این هم عزمی ملی می طلبد  زیرا سوختگی تا پایان عمر فرد، تاثیراتی نامطلوب بر کیفیت زندگی او و خانواده و جامعه دارد.

 ارتقای سطح فرهنگ پیشگیری و مقابله و آموزش مهارت خود امدادی  نقش بسزائی در کاستن از هزینه های فراوان درمان و سوختن سرمایه های مالی و معنوی دارد. گر چه برای نظام سلامت، درمان، توانمندسازی و حمایت روحی بیماران سوختگی یک وظیفه است ولی باید بیاموزیم که پیشگیری و اطفاء به موقع آتش از همه این زنجیره مهمتر و حیاتی تر است.

ضمن تبریک هفتم مهر  به فعالان حوزه ایمنی و پیشگیری و آتشن شانان دلیر، امیدوارم کانون گرم خانواده هموطنان عزیز از هر گزندی محفوظ باشد و از خداوند متعال برای تمامی بیماران،  شفای عاجل و برای شهدای آتش نشان، فردوس  برین خواستارم.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: