کد خبر: ۱۲۴۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۰ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 27
شفا آنلاین>سلامت>پنجمین کنگره سه روزه پیشگیری از بیماری های قلب وعروقی با حضور پژوهشگران و متخصصان کشورواستادان دانشگاهای علوم پزشکی با هدف بررسی علل سکته های قلبی و راهکارهای پیشگیری از آن چهارشنبه در شیراز گشایش می یابد.

به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد جواد زیبایی نژاد رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز و رئیس این کنگره، اظهار داشت : بازنگری فرایند های پیشگیری از بیماریهای عروق کرونر قلب ، بازنگری راهکارهای درمانی کنترل عوامل خطر بیماریهای عروق قلبی ، بحث بررسی پیرامون مطالعات اپیدمیولوژیک در رابطه با بیماری های قلبی و عوامل خطر از جمله محورهای اصلی این کنگره است .
وی اظهار داشت:بحث وبررسی نقش ژنتیک دربروزبیماریهای قلبی و راهکارهای پیشگیری و درمانی بیماری های قلبی،بازنگری اهمیت و نقش تغذیه در کنترل عوامل خطر و پیشگیری اولیه و ثانویه از بیماریهای عروق قلبی ، بازنگری اهمیت ورزش در کنترل عوامل خطر و پیشگیری اولیه و ثانویه از بیماری های عروق قلبی از دیگر محورهای این کنگره است .
زیبایی نژاد با بیان اینکه شناخت و خودآگاهی افراد در کاهش بیماریهای قلبی بسیار موثر است افزود: دراین کنگره به مباحث نقش طب سنتی در راهکاری پیشگیری و درمانی بیماریهای قلبی ، نقش بازتوانی قلبی در پیشگیری ثانویه بیماری های قلبی و عروقی و نقش تصویر برداری قلبی در تشخیص زودرس بیماریهای قلبی و پایش درمانی بیماران هم پرداخته می شود .
این استاد دانشگاه چربی های خون، مصرف دخانیات،چاقی و عدم تحرک را از عوامل موثر در بروز بیماری های عروق کرونر دانست و گفت: دراین کنگره موضوع کاربرد سلول های بنیادی در راهکارهای درمانی و پیشگیری از بیماری های قلبی و راهکارهای درمانی پیشگیری از موارد مرگ ناگهانی قلبی ناشی از آریتمی های قلبی مورد بحث قرار می گیرد .
زیبایی نژاد بیان کرد : 200 مقاله برگزیده به دبیر خانه کنگره رسیده که 104 مقاله به صورت پوستر و مابقی به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد .
رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تاکید این همایش بر امر پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلب و عروق ، اضافه کرد: فشارخون نخستین عامل موثر در بروز سکته های قلبی است که کنترل و پیشگیری از ابتلا به آن تا حد زیادی وابسته به شناخت و خودآگاهی افراد است و دیابت در دومین رده عوامل موثر قرار می گیرد که اگرچه در اثر ترکیب عوامل ژنتیک و مجموعه ای از عوامل ناشناخته ایجاد می شود ،اما تغذیه و ورزش تا حد زیادی در کنترل آن موثر است .
رئیس پنجمین کنگره پیشگیری از بیماری های قلب و عروقی ادامه داد: چربی های خون و چربی های مضر نیز که بیش از 90 درصد با تغذیه صحیح و ورزش کنترل می شود ، دخانیات و به ویژه سیگار ، چاقی و ترکیبی از این موارد ، دیگر عوامل موثر در بروز سکته های قلبی محسوب می شود .
زیبایی نژاد با اشاره به نقش افزایش چربی دور شکم در ابتلا به سندروم متابولیکی ، اظهار داشت : این مشکل اغلب از میانسالی آغاز و منجر به بروز سکته های قلبی می شود که سن فعالیت افراد در جامعه و بازدهی آنان در نظام اجتماعی است .
برچسب ها: تحقیقات ، قلب ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: