کد خبر: ۱۲۴۸۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 28
شفا آنلاین>اجتماعی>زندگی قابل پیش‌بینی نیست و می‌تواند آبستن حوادثی باشد که در زندگی ما استرس ایجاد کند. اگرچه استرس تا حدی در زندگی عادی است اما استرس بیش از حد می‌تواند به لحاظ جسمی، احساسی و ذهنی تحلیل برنده باشد.
به گزارش شفا آنلاین،استرس در بدترین حالت می‌تواند شما را فلج کند و از انجام اهداف خودتان بازدارد و شما را به جایی که در آن ایستاده‌اید، سنجاق کند به‌طوری که احساس می‌کنید که به دام افتاده‌اید. به سختی می‌توان بر استرس غلبه کرد به ویژه در زمانی که نمی‌دانید به آن مبتلا هستید. آگاهی از استرس، اولین گام برای کمک به خود و مدیریت آن است. زمانی که شما به محدودیت‌هایی که برای خود تعریف کرده‌اید، می‌رسید زمان آن است که به خودتان یک وقفه بدهید و ببینید بدنتان به شما چه می‌گوید. نکات زیر به شما در مدیریت استرس کمک می‌کنند:

        دلیل اصلی استرس کاری‌تان را مشخص کنید: هرمشکلی می‌تواند به آسانی برطرف شود البته اگر ریشه اصلی آن را بیابید. افراد زیادی در مسیر غلبه به عوامل استرس‌زا با مشکل روبه‌رو می‌شوند زیرا یا آن‌ها نادیده می‌گیرند یا با آن‌ها زندگی می‌کنند. چیزهای زیادی هست که می‌تواند استرس را به وجود بیاورد. برخی مواقع این مسئله می‌تواند از سوی مدیری خرده‌بین ناشی شود و گاهی از سوی همکاری مزاحم یا از سوی یکی از اعضای مشکل‌ساز خانواده که مانع از انجام کار شما به بهترین وجه می‌شود. وقتی شما به طور دائمی با چنین افرادی سروکار داشته باشید دچار استرس شده و تمرکز خود را از دست می‌دهید. استرس می‌تواند مهم‌ترین عامل منحرف کردن حواس شما باشد به شرطی که شما به آن اجازه دهید بر شما حکم براند. زمانی که دلیل اولیه استرس خود را پیدا کردید، می‌توانید برای رفع آن اقدام کنید. اولین گام برای مدیریت استرس روبه‌رو شدن با شخص یا موقعیتی است که موجب این احساس شده است. پس از آن شما احساس اعتماد به نفس بیشتری برای تعامل با چنین موقعیت‌هایی خواهید داشت. نادیده‌گرفتن یا بدیهی فرض کردن چنین موقعیت‌هایی می تواند به مشکلات بزرگ‌تری منجر شود که با شغل شما تداخل پیدا خواهد کرد.

        برای آرام‌سازی زمان بگذارید: هرفردی نیاز به زمان‌هایی برای آرام‌سازی دارد. زمانی که ما تحت فشار مضاعفی قرار داریم، بدن ما شروع به ترشح هورمون کورتیزول می‌کند که می‌تواند در کوتاه مدت به ما کمک کند، اما اگر این استرس ادامه داشته باشد این هورمون کارکردی مخرب پیدا می‌کند. صرف زمان برای آرام‌سازی و ریلکسیشن می‌تواند به شما در رفع استرس‌های مداوم یاری رساند.

        به اندازه کافی استراحت کنید: استراحت نکردن به اندازه کافی می‌تواند بدن و ذهن شما را تحلیل ببرد. بی‌خوابی، فقدان اشتها و اضطراب می‌تواند منجر به استرس بیشتر و حتی سایر بیماری‌ها شود. افرادی که به‌خوبی استراحت می‌کنند از توازن احساسی بهتری برخوردار هستند.

        به زندگی خود نظم دهید: اولویت‌بندی و سازمان‌دهی، راه‌های شناخته‌شده‌ای برای رویارویی با موقعیت‌های استرس‌آور هستند، به‌ویژه زمانی که نمی‌دانید باید به چه کاری بپردازید. اگر بنشینید و برای اولویت بخشیدن به گزینه‌های ذهنی خود زمان بگذارید، این کار به شما شفافیت بیشتری می‌دهد. یک زندگی سازمان یافته می‌تواند ذهن شما را وضوح ببخشد تا به کارهای مهم‌ترتان بپردازید.

        با یک دوست صحبت کنید: برخی مواقع فقط و فقط صحبت کردن با فردی می‌تواند استرس شما را برطرف کند. این شخص همه مشکلات شما را برطرف نمی‌کند اما شنیده شدن احساس خوبی به شما می‌دهد. زمانی که شنیده می‌شوید این فرصت را به خود می‌دهید که احساسات و اندیشه‌های شما درک شود. افرادی که از شبکه حمایتی خوبی از دوستان و خانواده برخوردار هستند بهتر با استرس خود مقابله می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: