کد خبر: ۱۲۴۸۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - 2016September 26
شفا آنلاین>سلامت>معاون پرستاری وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:هم اکنون بیمارستانها ومراکز بهداشتی ودرمانی کشور با کمبود 290هزارپرستار درگروه های مختلف مواجه هستند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر 'محمد میرزابیگی 'عصردوشنبه در حاشیه مراسم یادبود پرستار اورژانس 115 آمل که هفته گذشته در سانحه سقوط بالگرد در شهرگزنک آمل جان باخت  افزود: از 2سال پیش تاکنون اقدام های خوبی برای جذب پرستاران در بیمارستانها ومراکز بهداشتی ودرمانی آغاز شده به طوری که ظرفیت پذیرش دانشجویان پرستاری در 181 دانشکده پرستاری ومامایی کشور به 2برابر افزایش یافته است.
وی اضافه کرد: همزمان نیز تعداد فارغ التحصیلان حوزه پرستاری کشور از 6هزار نفر سالانه به 12هزار نفر در 2سال گذشته افزایش یافته واین تعداد نیز به تدریج وارد بیمارستان ها ومراکز بهداشتی ودرمانی کشور می شوند.
** جذب بیش از 11هزار پرستار تا پایان امسال
معاون پرستاری وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه پارسال حدود 16هزار پرستار درمراکز بهداشتی ودرمانی کشور جذب شدند، افزود: تا پایان امسال نیز 11هزار و200 پرستار از مجموع 17هزار نفری که دولت مجوز آن را به وزارت بهداشت ودرمان داده جذب خواهند شد.
دکتر محمد میرزابیگی اضافه کرد: آزمون ورودی این افراد نیز آبان ماه به صورت متمرکز در سراسر کشور برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: درمیان جذب های جدید پرستاری توجه ویژه ای به فوریت های پزشکی واورژانس ها در سراسر کشور شده است.
** سطح بندی خدمات پرستاری با رویکرد بهبود وضعیت معیشتی
معاون پرستاری وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اجرای طرح سطح بندی خدمات پرستاری با هدف بهبود پرداختی ها به پرستاران از 2 سال ونیم گذشته خبر داد وگفت: با این سطح بندی ها که افزایش تعداد پرستاران را به دنبال خواهد داشت، حداقل کمبود 290 هزار نفری پرستار دربیمارستان ومراکز بهداشتی ودرمانی کشور را تا 4 سال آینده جبران وتامین خواهد کرد.
دکترمیرزابیگی با بیان اینکه، بخشی از نیاز گروه های پرستاری بیمارستانها از طریق شرکت های طرف قرارداد با دانشگاه های علوم پزشکی تامین می شود، افزود: متاسفانه درگذشته برخی از شرکت ها درپرداخت به موقع و عادلانه حق وحقوق پرستاران تخلفاتی داشتند، اما اکنون با ساماندهی حقوق ومزایای پرستاران وموظف شدن شرکت های طرف قرارداد، میزان پرداختی ها به رده های مختلف پرستاران نیز تعیین ومشخص شده است.
وی اضافه کرد: به عنوان نمونه حقوق کارشناس پرستاری از 22میلیون ریال تعیین شده کمتر نخواهد بود.
معاون پرستاری وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد که اگر شرکت هایی به هر دلیلی در پرداخت ها کوتاهی کنند، هم پرستاران وهم دانشگاه های علوم پزشکی حق فسخ یکطرفه قرارداد را خواهند داشت.
دکترمیرزابیگی افزود: اکنون موسسه کارآفرین آباد سلامت دربخش تامین نیروهای پرستاران بیمارستان ها ومراکز بهداشتی ودرمانی کشور با دانشگاه های علوم پزشکی طرف قرار داده شده و تاکنون حدود 7هزار پرستار از سوی این شرکت دربیمارستان ها ومراکز بهداشتی ودرمانی کشور مشغول به کار شدند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: